از توقع رهبر انقلاب از خاتمی در جریان حوادث سال ۸۸ تا ماجرای فیلم تبلیغاتی کروبی/احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران وجود دارد؟

ایسنا نوشت:فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات سال ۸۸ اطاعت مردم از رهبری و «آری» مجدد به نظام بود، گفت: ما در سال ۵۸ با حضور ۹۸ درصد مردم پای صندوق‌های رای «آری» بزرگی به نظام گفته بودیم و این اقدام آن «آری» را تجدید کرد.

سردار محمدرضا یزدی در «نشست بصیرتی حماسه ۹ دی» با اشاره به روزهای سال ۸۷ گفت: ما در شرایط بسیار خوبی در سال ۸۷ بودیم. شرایط به نفعمان بود و توان حضور در عرصه منطقه‌ای و اقتداری که بخصوص در ماجرای هسته‌ای داشتیم دشمنانمان را متزلزل کرده بود و نزدیک شدن به انتخابات سال ۸۸ نوید یک حرکت جدید در داخل را می‌داد و یک ابراز وجود و اقتدار را می‌توانست در خارج رقم بزند.

سردار یزدی با بیان اینکه از چند ماه قبل از سال ۸۸ افرادی می‌خواستند جلوی موفقیت‌ها را بگیرند و آن‌ها را کم اهمیت جلوه کنند، گفت: دشمنان سعی کردند کاری کنند که ما نتوانیم در عرصه دفاع از کشور چه در داخل و چه در خارج از کشور از شرایط دفاع کنیم.

سردار یزدی با بیان اینکه با اقدامات و تلاش‌های رهبر انقلاب و حضور مردم در صحنه، انتخابات سال ۸۸ رقم خورد، گفت: جدا از اینکه چه کسی انتخاب شد ارزش انتخابات سال ۸۸ به حضور مردم برای یک رای مجدد به نظام است. دشمنان تبلیغ می‌کردند که مشروعیت نظام زیر سوال است و مردم دیگر به نظام اعتماد ندارد. هم عرصه عام و هم عرصه خاص بین المللی به این موضوع توجه کرده بود و نگاه می‌کرد چه تعداد از مردم پای صندوق رای می آیند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه اطاعت مردم از رهبری «آری» مجدد به نظام بود، گفت: ما در سال ۵۸ با حضور ۹۸ درصد مردم پای صندوق های رای «آری» بزرگی به نظام گفته بودیم و این اقدام آن «آری» را تجدید کرد.

سردار یزدی افزود: دشمن سعی کرد با کشته سازی و آشوب و اغتشاش مردم را از آنچه می توانستند به آن برسند دور کند و کسانی هم در داخل پیاده نظام این جریان بودند. هرچه رهبر انقلاب گفت بیایید به قانون تمکین کنید آنها گوش نکردند و این اقدامات سبب شد موفقیتمان را در عرصه بین‌المللی ناکام ببینیم. همان روزها در کنگره آمریکا راجع به اینکه مشروعیت نظام چگونه است بین نمایندگان اختلاف افتاد و بعد از آشوب‌های سال ۸۸ همه موفقیت‌ها دستخوش بی اعتمادی و تاخت و تاز در عرصه بین الملل شد.

وی با بیان اینکه بعد از خروج امریکا از برجام یک حرکت دیگری کردند و سپاه را تروریست خواندند، خاطر نشان کرد: با تروریست خواندن سپاه اعتماد مردم بیشتر شد و سیلی دیگری خوردند و بعد از آن حضور امریکاییان در منطقه و ورود هواپیمای بدون سرنشین امریکا به فضای کشور و ساقط کردن آن به وسیله بچه‌های بسیج و سپاه هیمنه و ابهت امریکا را به شدت شکست.

یزدی افزود: امریکاییان ابتدا گفتند دروغ می‌گویند که هواپیما ساقط شده بعد که لاشه آن را از اعماق خلیج فارس بیرون کشیدیم گفتند هواپیما با موشک‌های روسیه ثابت شده که بعد از آن روسیه گفت این هواپیما با موشک‌های ایرانی ساقط شده است. چند تن از فرماندهان دو کشور ابر قدرت دنیا که با فرماندهان ما صحبت می‌کردند گفتند اگر این هواپیما وارد کشور ما شده بود ما جرات نمی کردیم این هواپیما را بزنیم شما چگونه جرات کردید؟ بچه‌های ما گفتند ما با توکل به خدا و اطاعت از رهبری زدیم اگر کس دیگری هم بیاید میزنیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه امریکایی‌ها وقتی هواپیمایشان ساقط شده بود مدعی شده بودند که می‌خواستند ناو خود را به طرف ایران حرکت دهیم گفت: به عنوان یک کارشناس می گویم آنها هیچگاه گزینه نظامی روی میزشان نبوده و همیشه به دروغ و برای تهدید کسانی که ترسو بودند در داخل این را می‌گفتند.

روایت های ضرغامی از حوادث سال ۸۸

همچنین  عزت الله ضرغامی در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی (روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت) اظهار کرد: تصاویر پخش شده از تبریز در راهپیمایی هشت دی ۸۸، در ایجاد فضای پرشور و انقلابی برای کشور بسیار موثر و کارساز بود، تصاویری که دربرگیرنده شعارهایی با احساس بالا و محتوای بسیار خوب بود و توانست در کل کشور موثر باشد.

بنا به گزارش ایسنا عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بصیرت مردم تبریز در رویدادهای مختلف گفت: پس از فتنه ۸۸ برخی سایت‌های خارجی با تبلیغ، تلاش کردند که مردم با نوار سبز در بازی فوتبال تیم تراکتور در تبریز حضور پیدا کنند تا نشان دهند که این جنبش ضدمردمی زنده است. بعضی مسئولان به دنبال به تعویق انداختن مسابقه بودند و این پیروزی بزرگی بود که مردم تبریز با بصیرت عمل کردند و وقتی این را به رهبری منعکس کردم، ایشان خندیده و گفتند "تبریز است دیگر".

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: توقعی رهبر انقلاب از خاتمی این بود که شما که رییس دولت بودید، می‌دانستید تقلب اصلا امکان پذیر نیست. رییس ستاد انتخابات اعلام کرد که صدا و سیما با عدالت کامل نسبت به کاندیداها رفتار کرده و عملکردش برای رقابت کاندیداها کاملا بی طرفانه بوده است.

وی با اشاره به نحوه برخورد رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان تواضع تاریخی کردند و با روسای ستاد انتخابات جلسه گذاشتند، کجای دنیا این اتفاق می‌افتد؟ حتی رهبری اعلام نتیجه انتخابات را عقب انداختند.

عضو شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: هنگام پخش فیلم آقای کروبی از صدا و سیما، اعلام کردند که این مستند خلاف قانون است و آقای کروبی اعلام کرد اگر یک فریم از نوار مستند من حذف شود، اعلام می‌کنم که این نوار من نیست، یک ساعت قبل از پخش به رهبر معظم انقلاب اعلام کردیم که کروبی چنین گفته و رهبری فرمودند که بهانه دست این‌ها ندهید و این نوار را هم پخش کنید.

ضرغامی اظهار کرد: به آقای کروبی گفتم ۱۲ میلیون تقلب ممکن نیست، سر صندوق‌های رای، نماینده نامزدها و دستگاه‌های مختلف حضور داشتند و او به من گفت که اطراف صندوق‌های رای، مال مردم بود و وسط آن رای‌های احمدی‌نژاد و وزارت کشور بود.

وی تصریح کرد: هر زمانی که لازم بود در اختیارشان قرار دادیم و من مجبور شدم به منزل آقای موسوی و آقای کروبی بروم و یک بار دیگر آنچه را که گذشته بود، برایشان مرور کنم، آقای موسوی خواست که در تلویزیون صحبت کند که به دلیل اینکه رییس جمهور قانونی کس دیگری بود، اماکن پذیر نبود، با این حال قبول کردم و ایشان نپذیرفتند که صحبت‌هایشان ضبط و بررسی شود و یا مجری در کنار ایشان حضور داشته باشد، ما نهایت همکاری را کردیم.

امسال مردم بیشتر از پنج روز به فتنه گران زمان ندادند

همچنین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امسال مردم بیشتر از پنج روز به فتنه گران زمان ندادند، تصریح کرد که مردم در سختی بودند ولی وقتی دیدند دشمن دنبال سوءاستفاده است، به صحنه آمدند و ۹دی دیگری خلق کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حاج صادقی ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم روز ۹دی در میدان امام حسین با بیان اینکه ده سال از  ۹دی می‌گذرد اما همچنان نورانیت آن همه فتنه ها را خنثی کرد، اظهار کرد: ۹دی چراغ راه آینده، هدایتگر مبازره با دشمن و تجلی غیرت دینی و خشم مقدس در برابر استکبار و فرمانبرداری از ولایت ملت بود.

وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس فرانسه و منافقین در یک جبهه آمدند تا انقلاب را بشکنند اما ملت توطئه آن ها را شکست داد. انقلاب به دست مردم حفظ شد. ده سال از آن روز می گذرد و هر روز قدرت این ملت و انقلاب بیشتر شده است. خدا شما مردم را مؤمنین صادق معرفی می کند که شبهه افکنی اثری بر شما ندارد و گرفتار تردید نمی شوید.

وی ادامه داد: مردم ثابت کردند که ولایت را تنها نمی گذارند و اجازه نمی دهند که دشمن، رهبری را تنها پیدا کند. مردم در فتنه ها بیدار بوده و مقابل دشمن می ایستند. مردم در برابر همه فتنه ها پیرو رهبری بوده و خواهند بود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336922

برچسب‌ها