جنبش امل لبنان به تجاوز نظامی آمریکا علیه عراق واکنش نشان داد

فارس نوشت: جنبش امل لبنان، در بیانیه‌ای حمله هوایی شب گذشته آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در غرب عراق را نشانه تجاوز به استقلال، حاکمیت و ثبات عراق دانست و آمریکا را حامی اصلی تروریسم خواند.

به نوشته وبگاه العهد، در این بیانیه آمده است که حمله آمریکا جرمی است که مردم عراق به خصوص الحشد الشعبی که در مقابل تروریسم ایستاده را هدف قرار داده است.

جنبش امل لبنان تأکید کرد که این حمله بار دیگر نشان داد که آمریکا سازنده تروریسم و حامی آن است و این حقیقت پیش از این در جریان افشای دروغ آمریکا در قضیه حمله به سوریه به بهانه سلاح شیمیایی بر ملا شده بود.

حمله شب گذشته آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی، واکنش بسیاری از گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت منطقه را برانگیخته است.

حزب‌الله لبنان نیز امروز ضمن محکوم کردن این حمله، تأکید کرد: «کسانی که تصمیم این تجاوز جنایتکارانه را گفتند بزودی شاهد پیامدها و نتایج این حماقت خواهند بود.» 

انصارالله یمن نیز از کشورهای عربی و اسلامی خواسته است که همبستگی خود را با ملت و دولت عراق نشان دهند و هرگونه مداخله خارجی در مسائل منطقه را محکوم کنند.

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌ شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست‌کم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =