جعفرزاده: پیامک به نمایندگان حاوی تهدید و فحاشی است/انگار یک نفر ۵۰ سیم کارت دستش است و تند تند پیامک می‌زند

اعتمادآنلاین نوشت:یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پیامک‌های ارسالی به نمایندگان سازمان‌یافته است و همه از یک نقطه ارسال می‌شود. یک اتاق فکر تخریب پشت ارسال پیامک علیه بودجه است. در کل هیچ پیامک مثبتی هم نمی‌آید، همیشه پیامک‌ها منفی و علیه مجلس و دولت است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اعلام اینکه پیامک‌های ارسالی به نمایندگان حاوی تهدید و فحاشی است گفت: با هر اتفاقی که می‌افتد پیامک‌هایی ارسال می‌شود و من با ارسال پیامک و اطلاع از نظر مردم مخالفتی ندارم، اما جالب این است که پیامک‌ها ۲ یا سه محتوای واحد دارند و عمدتاً تهدید و فحاشی است.

او ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد فرستنده پیامک‌ها به دنبال ایجاد رعب و وحشت، تهمت و افترا و برچسب زدن است. در این پیامک‌ها تهدید به رأی ندادن هم می‌کنند. هیچ منطقی در این پیام‌ها حاکم نیست. این پیامک‌ها از یکسری شماره مشخص و با یک متن واحد ارسال می‌شود. انگار یک نفر ۵۰ سیم‌کارت دستش است و تند تند پیامک ارسال می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: پیامک‌های ارسالی به نمایندگان سازمان‌یافته است و همه از یک نقطه ارسال می‌شود. یک اتاق فکر تخریب پشت ارسال پیامک علیه بودجه است. در کل هیچ پیامک مثبتی هم نمی‌آید. همیشه پیامک‌ها منفی و علیه مجلس و دولت است.

به گفته جعفرزاده این پیامک‌ها کارایی خود را در مجلس از دست داده است و نمایندگان به هوشیاری رسیده‌اند. پیامک‌های ارسالی به نمایندگان مجلس حاصل یک مغز و یک فکر است نه ده‌ها و صدها فکر، و نمایندگان از این پیامک‌ها تبعیت نمی‌کنند.

او با انتقاد از تخریب علیه بودجه گفت: مگر بودجه این مملکت چه چیز عجیب‌وغریبی دارد که تلاش می‌کنند رد شود؟ ما سعی می‌کنیم در بودجه از منابع موجود حداکثر بهره را ببریم. دولت هم راه دیگری غیر از ارائه این بودجه نداشته و کار دیگری نمی‌توانست انجام دهد. در این شرایط پافشاری‌های زیاد معنایی ندارد.

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین تاکید کرد: کسانی که بر رد لایحه بودجه اصرار دارند آیین‌نامه را نخوانده‌اند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس اگر بودجه رد شود، دولت ظرف ۷۲ ساعت باید آن را اصلاح کند و به مجلس برگرداند. اما دولت در این زمان چه چیزی را می‌تواند اصلاح کند؟ صفر تا صد تغییر بودجه دست مجلس است. بنابراین رد لایحه بودجه یک اقدام صرفاً سیاسی است نه یک اقدام مردمی. اقدام مردمی باید توسط کمیسیون تلفیق انجام شود. زمانی در بودجه تغییر اتفاق می‌افتد که کمیسیون تلفیق ورود کند و اصلاحات و تغییرات لازم را صورت دهد.

جعفرزاده در مورد هدف اتاق فکری که در پشت پرده ارسال پیامک به نمایندگان وجود دارد گفت: آنها تاکنون به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات بودند تا بتوانند طیف مخصوص خودشان را وارد مجلس کنند. چون در مشارکت حداکثری طیف منتسب به جناح حداقلی دیگر رأی نمی‌آورد. آنها فضا را به سمتی بردند که مردم را از دولت ناامید کنند، اما مردم از حاکمیت ناامید شدند که این نقطه خطرآفرین است.

او ادامه داد: این طیف آن‌قدر گل به خودی زدند که از جام مسابقات حذف شدند و این خطر بسیار بزرگی است. همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و این رسمش نبود.

این نماینده مجلس با انتقاد از اقدامات اصولگرایان تندرو تاکید کرد: اصولگرایان تندرویی که به‌ جز خودشان کس دیگری را نمی‌توانند ببینند، پشت موضوع ارسال پیامک به نمایندگان علیه بودجه هستند و همین جریان تند اصولگرایی به جریان شریف اصولگرایی در انتخابات ضربه می‌زند.

او در پایان گفت: این فرض که اصولگرایان حتماً در انتخابات بعدی برنده هستند محقق نمی‌شود. خواهید دید که این جریان تندرو به جریان اصولگرایی آسیب می‌زند. اینها هم خودشان را می‌کشند و هم دیگران را.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =