نخستین ترجمه مهدی غبرائی تجدید چاپ شد

ایبنا نوشت: رمان «کودکی نیکیتا» نوشته آلکسی تالستوی با ترجمه مهدی غبرائی به چاپ رسید.

رمان «کودکی نیکیتا» نخستین رمانی است که مهدی غبرائی ترجمه کرده و در سال ۱۳۶۱ از سوی انتشارات نیلوفر منتشر شده است.

 
اما پس از آن دیگر انتشار نیافته بوده تا اکنون که بار دیگر و با ویرایش ملیحی از سوی مترجم، حاصل ۳۷ سال تجربه‌ورزی و دانش‌اندوزی در عرصه‌ ترجمه، از سوی نشر خزه به بازار کتاب راه یافته است.
 
«کودکی نیکیتا» شرح شاعرانه‌ای از زندگی و روزگار شخصیتی به نام نیکیتاست، فرزند مالکی در اراضی حوزه ولگا. پدر نیکیتا مردی است شاداب اما بی‌فکر که ثروت خود را صرف خریدهای بیهوده‌ای می‌کند. اما مادر شخصیتی بامحبت است که دائماً باید نگران پسر و شوهرش باشد.

این داستان پر است از شخصیت‌های متنوع، از کارگران و معلم سرخانه گرفته تا خدمه املاک و مباشر و دیگران. طبیعت روسیه زیربنای این رمان است که ماجرایش در زمستان شروع می‌شود و با اتفاقات عدیده‌ای برای نیکیتا ادامه می‌یابد.
 
در بخشی از «کودکی نیکیتا» می‌خوانیم: «در بیشه فاخته‌ای نغمه می‌خواند. لابد چشمانش را بسته و باد به غبغب انداخته بود و مثل همیشه شیرین و غمناک می‌خواند؛ می‌خواند که همیشه چنین بوده، همه‌چیز می‌گذرد، اما باز از نو آغاز می‌شود.»
 
نشر خزه از این مترجم پیشکسوت رمان «مزدور» (هاوارد فاست) را نیز در دست انتشار دوباره دارد که این کتاب هم پس از ۳۴ سال بار دیگر  به دست دوستداران ادبیات می‌رسد.
 
«کودکی نیکیتا» در ۱۶۸ صفحه و با بهای ۲۳ هزار تومان انتشار یافته است.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =