نگاه دولت روحانی به استان اردبیل متفاوت است

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه می گوید: نگاه دولت بویژه رییس‌جمهوری به توسعه استان اردبیل دقیقا متفاوت است و در جریان ۲ سفر استانی آقای روحانی این توجه مشخص می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محمدباقر در جلسه شورای اداری که با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد، گفت: نگاه دولت به این استان خاص و متفاوت از دیگر مناطق بوده و اردبیل همچنان شایسته توجه بیشتری می‌باشد.

پرداخت ۷ میلیارد تومان از سفر قبل روحانی

وی بیان‌کرد: در سفر اول رییس‌جمهوری به این استان در سال ۹۳ برای ۴۶ طرح و پروژه این استان حدود ۳۲۵ میلیارد تومان تصویب شد در حالی که مبلغ پرداختی به طرح‌ها و مصوبات آن سال رقم هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان می‌باشد و هنوز دولت خود را موظف می‌داند هفت میلیارد تومان از سفر قبل به این استان اختصاص دهد.

نوبخت اضافه‌کرد: در این سفر نیز استان اردبیل مورد توجه ویژه رییس‌جمهوری بوده و در ۲ بخش زیرساخت‌ها و اشتغال اعتبار در نظر گرفته شده که در زمینه طرح‌های زیربنایی این استان هزار و ۲۸ میلیارد تومان از منابع عمومی و ۱۳۲ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که بخش عمده آن مربوط به حمل و نقل و ریل و راه‌آهن است.

ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود اشتغال استان اردبیل

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: آنچه که در این سفر برای استان اردبیل و توسعه آن مورد توجه قرار گرفت بخش مهمی مربوط به ارتقای زیرساخت‌ها و بخشی دیگر مرتبط با اشتغال است.

نوبخت گفت: آنچه که در سفرهای استانی این استان را متمایز کرده توجه خاص به موضوع اشتغال است و هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان در این سفر از محل تبصره ۱۸ برای ایجاد هزار و ۲۷۳ فرصت شغلی به تفکیک ۹ برنامه تخصیص یافت.

وی بیان‌کرد: امیدواریم در سال‌های آینده با تکمیل زیرساخت‌ها شاهد قدردانی مسوولان فهیم استان برای اشتغال‌زایی جوانان باشیم.

به گفته وی، مجموع اعتبارات عمرانی از سال ۹۲ تاکنون ۳.۸ برابر میانگین پرداختی سالانه آن دوره بوده و به عنوان سندی برای توسعه این استان مطرح می‌باشد.

وی ادامه داد: موضوع راه آهن از زیرساخت‌های مهمی بوده که هم در سفر قبل و هم سفر کنونی با توجه ویژه رئیس جمهور همراه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در بخش کشاورزی ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در حوزه گردشگری، آموزش عالی، بهداشت و درمان و صنعت نیز اعتبارات خاصی برای توسعه استان اردبیل مقرر شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =