فیلم نامه؛ مهم ترین عنصرهنری و اندیشه ورزی در فیلم

کارگردان و فیلم نامه نویس بنام تبریزی عنوان کرد: فیلم نامه مهم ترین عنصر هنری و اندیشه ورزی در فیلم محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، نادر ساعی ور در خصوص برگزاری نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز اظهار کرد: برگزاری این گونه رویدادها قطعا تاثیر بسزایی در حوزه فیلم و سینمای استان دارد.
این کارگردان و فیلم نامه نویس بنام تبریزی در ادامه ابراز کرد: مسلما هر تلنگر کوچکی ممکن است در وادی سینما منجر به تولید یک اثر خوب شود.
وی بیان کرد: اکثر آثار هنری را همیشه با یک تلنگر جرقه می زنند، برای نسل بی حوصله و بی انگیزه ما هم، هرچند تلنگری بزرگتر لازم، اما همین شمع ناتوان هم در این سیاهی مطلق غنیمت است.
ساعی ور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضعف فیلم نامه ابراز کرد: سینمای جهان و ایران مشکل فیلمنامه دارد، تبریز هم جزوی از این مجموعه، مبتلا به این درد است.
وی ادامه داد: فیلمنامه، مهم ترین عنصر هنری و اندیشه ورزی در فیلم است، هیچ فیلمنامه نویسی بدون سواد عمومی در رابطه با هر آن چیزی که به انسان مربوط می شود، نمی تواند فیلمنامه خوبی بنویسید.
کارگردان بنام تبریزی اضافه کرد: فیلمنامه نوشتن تنها یک فن نیست بلکه نوعی فلسفه ورزی است، فلسفه هم به راحتی مشت همه را باز می کند. 
ساعی ور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تقویت فیلم نامه نویسی توضیح داد: یکی از راه های تقویت فیلمنامه نویسی بها دادن به این مهم در سینماست، همین جشنواره ها با جوایز قابل توجه می تواند انگیزه خوبی دهد.
وی ادامه داد: همه ی برنامه های فرهنگی و هنری ما برای دوره های مقدماتی است، یعنی سعی می کنیم استارت زده کلاس و جشنواره ای برگزار می کنیم؛ اما مهم این است که برگزیده ی این جشنواره ها تکلیفشان چیست!
این هنرمند بنام تبریزی گفت: ما در همین شهر تبریز حداقل پنج نفر فیلمنامه نویس استاندارد داریم که اگر انگیزه خوبی داشته باشند فیلمنامه های خیلی خوبی هم می نویسند، اما رها شده اند؛ باز برگشته ایم تا فیلمنامه نویس تربیت کنیم و در نیمه راه ولشان کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =