۱ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
افزایش ۱۸.۵ درصدی صادرات

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تراز تجاری ۹ ماهه امسال مثبت بوده است، از صادرات ۱۰۳ میلیون تن کالا از ابتدای امسال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در ابتدای جلسه شورای معاونین وزارتخانه یاد و نام شهید سرافراز اسلام سپهبد قاسم سلیمانی را گرامیداشت.

وی در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت تراز تجاری کشور با بیان اینکه در ۹ ماه امسال صادرات کشور با حدود ۱۰۳ میلیون تن کالا، بیش از ۱۸.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، بر ضرورت وفور کالا در سطح عرضه تاکید کرد و گفت: مهمترین کار بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری توجه به وفور کالا و تأمین مناسب کالا در سطح عرضه بوده است و با تدابیر اتخاذ شده خوشبختانه جلوی بسیاری از شوک‌های اقتصادی در مقاطع مختلف گرفته شده با این حال ضرورت دارد در تصمیم‌گیری‌ها به موقع اقدام و برنامه ریزی ها کاملاً دقیق باشند تا مانع هر گونه مشکلی در سطح بازار شویم.

رحمانی با بیان اینکه در راستای حفظ تعادل بازار و در تأمین بهنگام کالا در سطح بازار، باید منافع مردم و بخش تولید به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: برخی تولیدات استراتژیک تأثیر عمده ای روی خودکفایی و قطع وابستگی کشور دارند و باید در دستور کار ویژه باشند و با جدیت مسائل آنها را پیگیری و از آنها حمایت کنیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: مشکلات کوچک نباید مانعی در برابر اراده ما در پیشرفت امور باشد و حتماً روحیه امثال سردار شهید سلیمانی باید به عنوان یک الگو در روند فعالیت‌ها و تلاش‌های ما مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امروز بخشی از جنگ اقتصادی روانی است و ما برای حل مشکلات پیش روی برخی واحدها که دارای درجه اهمیت بیشتری هستند باید شبانه روز کار کنیم.

وزیر صمت وفور کالا در سطح عرضه و حفظ وضعیت موجود تولید را اولویت نخست وزارت صمت برشمرد و گفت: روند موجود در تعادل بازار که بعد از دوره جدید تحریم‌ها مورد توجه ویژه این وزارتخانه بوده باید با قدرت و جدیت ویژه‌ای دنبال شود.

223231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =