مهر نوشت : رئیس موسسه امام صادق(ع) پخش تبیلغات بانکی و اخذ دیرکرد و جریمه توسط بانک ها را ربا و حرام عنوان کرد.

آیت الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای فراکسیون مجلس شورای اسلامی با وی در جواب سئوال حجت الاسلام رهبر مبنی بر اینکه آیا دیرکرد و جریمه‌ای که بانک ها از مشتریان دریافت می‌کنند از لحاظ شرعی صحیح است بیان داشت: دریافت پول بابت تأخیر و دیرکرد وام حرام است.

وی اظهار داشت: کلیه تبلیغات بانک ها که در رسانه جمعی تبلیغ می‌کنند و می‌گویند 20 درصد و 25 درصد سود بیشتر می‌دهیم ربا و حرام است. در گذشته یک مقدار رعایت می‌کردند ولی امروزه متأسفانه این امر رعایت نمی‌شود. اگر کشورهای خارجی ما را مشاهده کنند برای ما بد است و محتوای ما زیر سئوال می‌رود در هر کشوری که رباخواری توسعه پیدا کند اقتصاد و نیروی انسانی آن کشور ضربه خواهد خورد.

وی در خصوص مساله مهریه نیز اظهار داشت: تعیین شرط در مهریه باطل و غیر معقول است تمام موارد باید عندالاستطاعه باشد ‏و عندالمطالبه نباید باشد و این امر در مجلس و کمیسیون خاص خانواده باید مورد بررسی قرار گیرد و شرط در مهریه غیر مقدور باطل است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در دادگستری ها بیشتر اختلافات در مورد مهریه و خانواده است اضافه کرد: این امر عندالمطالبه در مهریه باید به عندالاستطاعه تبدیل شود و شرط غیرمقدور، عقد را باطل می‌کند. این امر در مهریه باید به صورت ریشه‌ای اصلاح شود و دولت نباید در تعیین مهریه دخالت کند و این امر خلاف قرآن است و باید فکر دختران و پسران جامعه را تربیت کرد و آنها نباید در امر مهریه به فکر کسب درآمد باشند.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    1 0
    "این امر عندالمطالبه در مهریه باید به عندالاستطاعه تبدیل شود " موافقم،به عنوان يه پسر ميگم كه اين درسته،عندالمطالبه تو اين زمونه يعني فرداي عقد مهريمو بده بعدشم باي باي.