۳۳ نفر
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
حیف که نمی‌گذارید انتقام حاج قاسم را بگیریم!

دشمنی که سحرگاه جمعه حاج قاسم را به شهادت رساند هم سلاح دارد و هم رسانه و اصولا اقدام برای ترور نام حاج قاسم را زودتر از ترور برای خود او آغاز کرده است.

ماشین رسانه ای دشمن از مدت ها قبل آغاز به کار کرده بود تا در افکار عمومی دنیا از حاج قاسم یک جنجگو و جنگ طلب بسازد و راه ترورش را اینطور هموار کند. این روزها  اگر محتوای رسانه ها و شبکه های اجتماعی  فارسی زبان را تحلیل محتوhی ساده ای بکنیم، در کنار اظهار ناراحتی از شهادت سردار سلیمانی، "انتقام سخت"  بیشترین تکرار و فراوانی را دارد. عموم رسانه ها،تحلیلگران و البته کاربران شبکه های اجتماعی حول همین موضوع اظهار نظر می کنند.

سهم اهالی رسانه از انتقام سخت – دست کم در این روزها- سلاح به دست گرفتن نیست. ما باید به نبرد آنهایی برویم که در رسانه های بیگانه حقوق چند هزار دلاری می گیرند و پول خون بچه های فلسطین در گلوی شان گیر نمی کند و نان شان را در روغن سعودی ها می زنند. آنها که ناآرامی در شهر خودشان را "شورش" و در سرزمین ما "اعتراض مردمی" توصیف می کنند.
آنهایی که خوشحالی شان از شهادت حاج قاسم  را پنهان نمی کنند و وقتی می خواهند آبروداری کنند به خاطر به خطر افتادن امنیت منطقه از این ترور اظهار تاسف می کنند. البته راضی نمی شوند از "ترور" هم استفاده کنند و اسمش را گذاشته اند " قتل هدفمند" !

عمده این اتفاق ها در توئیتر رقم می خورد.جایی بر نخیلی بلند که دست کوتاه ما به هزار زحمت و گرفتاری به خرمایش می رسد.آن وقت در برابر دشمنی که در عراق به پهپادهای نقطه‌زن مجهز است، در ارتش توئیتری دارد و ربات برای ریتویت و لایک کردن.

مثلا خبرتان بدهم یک کاربر بی هویت و فیک نوشته است که در تهران ظهر روز جمعه و بعد از ترور حاج قاسم  «در ایست و بازرسی، ماشین های جوون ها رو متوقف می کنن و موبایل شون رو چک می کنن.صف درست شده 300 متر» . بعد همین دروغ شاخ‌دار تا الان 300 بار ریتویت (بازنشر) شده است. آنهایی که توئیتر می روند می دانند این عدد چقدر بزرگ است،آن هم برای کاربری که فقط 900 دنبال کننده دارد.

 یا در یک نمونه دیگر دروغ سازی و کذب های مسیح علی‌نژاد به زبان انگلیسی که در آن سردار سلیمانی را جنگ طلب معرفی کرده بیش از 7 هزار بار ریتوئیت شده است. آنها باید بتوانند حرف باطلشان را بزنند و ما برای نشر حرف حق باید از دیوار پر مانع فیلترینگ بپریم و بعد وارد محیطی شویم که مجبوریم با تعدادی کم در برابر جمعیت چند برابری سلطنت طلب و حقوق بگیر سعودی و کاربر فیک بایستیم.

نتیجه اینکه حرف ما برای مخاطب عموم توئیتر کم و به سختی دیده و شنیده می شود و صدای آنها اگر چه ضعیف است اما از صدای ما که کم تعداد هستیم بیشتر به گوش می رسد. تا دل تان بخواهد هم فحش و توهین می شنویم. عیبی ندارد؛ جنگ است دیگر. اما کاش خودمان به دست خودمان دشمن را تقویت نکنیم و دست سرباز خودی را نبندیم. البته همه سربازها مثل هم فکر نمی کنند و یک جور نمی جنگند؛ داخل این جبهه اصولگرا هست، اصلاح طلب هست، اعتدال گرا هم هست، علی علیزاده هم هست. اما همه شان در جبهه انقلاب هستند که می خواهند علیه دشمن شمشیر بزنند.

از دیروز تاحالا، وقتی حجم دروغ ها و توهین ها علیه حاج قاسم را دیدم دلم بیشتر از همیشه گرفت؛ کاش می شد از آنهایی که نام حاج قاسم عزیز را ترور می کنند انتقام سختی بگیریم؛ اما حیف که نمی گذارید، حیف که دست مان را بسته اید، حیف که کارمان را سخت کرده اید و زورمان در انتقام‌گیری را کم کرده‌اید، حیف!

* روزنامه نگار و فعال رسانه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =