انجمن ملی منتقدان آمریکا بهترین‌های سال سینما را انتخاب کرد

ایسنا نوشت: فیلم کره‌ای «اَنگل» در ادامه موفقیت‌های خود در فصل جوایز سینمایی، به عنوان بهترین فیلم سال از نگاه انجمن ملی منتقدان آمریکا انتخاب شد.

 این کمدی درام به کارگردانی بونگ جون هو با کسب ۴۴ رای و پشت سر گذاشتن فیلم‌های «زنان کوچک» و «روزی روزگاری در هالیوود»، جایزه بهترین فیلم سال را از نگاه جوایز سالانه انجمن ملی منتقدان فیلم از آن خود کرد و در بخش بهترین فیلمنامه نیز برنده نام گرفت. 

«اَنگل»  که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن امسال تجربه کرد و توانست نخل طلای بهترین فیلم را کسب کند، تاکنون از سوی حلقه منتقدان فیلم نیویورک،  هیات ملی نقد فیلم آمریکا،  انجمن منتقدان لس‌آنجلس و تورنتو و ...  نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۹ معرفی شده است. 

این فیلم در نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز در دو شاخه بهترین فیلم و بهترین فیلم بین‌المللی شانس کسب جایزه دارد. 

اما در سایر شاخه‌های پنجاه‌وچهارمین دوره جوایز سالانه انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا گرتا گرویگ برای فیلم «زنان کوچک» با گذر از بونگ جون هو و مارتین اسکورسیزی (مرد ایرلندی) برنده جایزه بهترین کارگردانی شد. 

جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی و مکمل زن هم به ترتیب به مری کی‌ پلیس برای فیلم «دیانا» و لارا درن برای بازی در فیلم «داستان ازدواج» رسید و در بخش بازیگری مرد نقش اصلی و مکمل نیز آنتونیو باندراس (درد و شکوه) و برد پیت (روزی روزگاری در هالیوود) برگزیده شدند. 

همچنین «سرزمین عسل» نیز در رقابت با «کارخانه آمریکایی» و «آپولو ۱۱» برنده بهترین مستند سال شد. 

جوایز انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا، معتبرترین جایزه سینمایی است که از سوی منتقدان در آمریکا برگزار می‌شود. 

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =