سن اعتیاد در استان اردبیل کاهش یافت

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: با کاهش سن اعتیاد در استان تعداد مصرف‌کنندگان در استان اردبیل رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سیدغلامحسن خلیلی موسوی در نشستی با مسئولان آموزشی استان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در مدارس اظهار داشت: خطر تغییر مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی جدی است و کشفیات در استان نشانگر روی آوری سودجویان به سمت توزیع مخدرهای صنعتی و نیمه‌صنعتی در جامعه است و خانواده ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود و نحوه ارتباطات آنها با دوستان در بیرون از خانه باشند.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اجرای مطلوب طرح کانون یاریگران زندگی در ۵۰۰ آموزشگاه استان اشاره کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر وظیفه دستگاه خاصی نیست بلکه وظیفه همگانی برای مصون‌سازی جامعه از آفت اعتیاد و کمک به رشد و توسعه و بالندگی ایران اسلامی است و آموزش و پرورش استان آماده همکاری همه‌جانبه با شرکای اجتماعی خود می‌باشد.

طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان اردبیل اجرا شده است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اردبیل گفت: مهرماه امسال ۲۵۰ هزار دانش‌آموز پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان با حضور در حدود ۱۰ هزار کلاس درس آماده‌سازی شده در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی استان اردبیل سال تحصیلی جدید را شروع کرده‌اند که تاکنون طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان اردبیل اجرا شده است.

خلیلی موسوی تصریح کرد: طرح یاریگران زندگی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و با هدف ارتقای مهارت‌های بازدارندگی و صیانت در کانون‌های دانش‌آموزی و افزایش قدرت “نه گفتن” در بین دانش‌آموزان با اولویت پیشگیری از اعتیاد در حال اجرا است.

وی بیان کرد: این طرح با ارتقای مهارت‌های خودکنترلی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان به همراه جلب مشارکت و مداخله موثر اولیا و مربیان و تشکل‌های دانش‌آموزی، بیش از گذشته زمینه ارتقای عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر در مدارس را فراهم خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =