۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از کاهش دو درصدی مصرف برق در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

محمد بهزاد در دیدار معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان، با اشاره به آثار مثبت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در ایران، گفت: غیر از بحث موفقیت های حاصله در بخش انرژی، طرح تحول اقتصادی (هدفمندسازی یارانه ها) با دستور رییس جمهوری در حال اجرا است که تجربه گرانبهایی محسوب می شود.

وی افزود: در بهمن ماه سال جاری افزون بر اینکه رشد مصرف برق در کشورمان نداشتیم، شاهد کاهش دو درصدی میزان برق مصرفی بودیم.

وی اظهار داشت: این در حالی است که هر ساله در بهمن ماه بیش از هفت تا هشت درصد میزان مصرف برق افزایش می یافت که با اجرای این قانون در تمام بخش های انرژی با کاهش مصرف مواجه شدیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی سپس در زمینه احداث خط سوم انتقال برق در ارمنستان، گفت: در صورت تامین منابع مالی اجرای این پروژه ظرف مدت 18 ماه توسط شرکت ایرانی در ارمنستان نهایی خواهد شد.

وی همچنین افزود: هم اکنون پیش نویس قرارداد خرید برق نیروگاه "مغری " با شرکت توانیر در حال نهایی شدن است و در صورت تامین مالی این پروژه قرارداد خرید برق این نیروگاه در اسرع وقت امضا خواهد شد.

بهزاد همچنین در خصوص انتقال برق ترکمنستان به ایران به میزان 500 میلیون کیلووات ساعت،از انجام مذاکرات سه جانبه با حضور طرف ترکمن به منظور نهایی شدن این توافق خبر داد./121

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =