حدادعادل: آیا شایسته نیست که مجلسی ضدآمریکایی، انقلابی و دارای نمایندگانی با اوصاف شهید سلیمانی ایجاد شود؟

فارس نوشت: رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ایران هم‌صدا شده تا به آمریکا «نه» بگوید.

غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز در نشست راهبردهای تشکیل مجلس انقلابی که با حضور بانوان عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی نقطه عطفی در امور داخلی و هم مسائل منطقه خواهد بود و بعدها کسانی که تاریخ این دوران را می‌نویسند به جمعه ۱۳ دیماه ۹۸ به عنوان یک نقطه عطف اشاره خواهند کرد.

وی افزود: آمریکا برای حفظ امنیت اسراییل داعش ایجاد کرد تا به نام اسلام مسلمانان را بکشد و نیروهای مسلمانان را به جان خود بیاندازد.

ایرانی‌ها همصدا شده‌اند تا به آمریکا «نه» بگویند

حدادعادل با تاکید بر اینکه نمی‌توان دریافت که این جوش و خروش و حضور مردم از کجا پیدا شده است، گفت: در سال‌های گذشته هیچ گاه شاهد این خیزش سراسری نبوده ایم و در بعضی شهرها که مسیر تشییع شهدا نبوده است، مردم بیش از یک بار به خیابان ها آمده‌اند و گویی یک ایران آغوش شده تا این فرزند برومند ایران را در آغوش بگیرد، در واقع ایرانی‌ها همصدا شده‌اند تا به آمریکا «نه» بگویند.

وی افزود: قاسم سلیمانی یک نتیجه انقلاب اسلامی و امام راحل است که در جبهه‌های جنگ به فرماندهی رسیده و در دوران رهبر معظم انقلاب با فرماندهی سپاه قدس آرمان‌های مردم را محقق کرده است.

حدادعادل با بیان اینکه در داخل کشور چیزی شبیه معجزه رخ داده است، گفت: همه می دانند قاسم سلیمانی سرباز مطیع رهبری بوده و حضور پرشور مردم نشانه احترام به سعید سلیمانی و ارزش‌هایی است که او نماینده آن بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که روی تحلیل سیاسی آنها حساب می‌شد راز حضور ایران در سوریه را نمی‌فهمیدند، تاکید کرد: امروز روزهایی نیست که حرف‌های جناحی بزنیم ولی باید یادمان باشد که در همین کشور عده‌ای از عده ای دیگر در رابطه با بیانیه آمریکا علیه بشار اسد امضا جمع می کردند  و در همصدایی با آمریکا دست به‌کار شده بودند. 

یکی از ارزش‌های سردار سلیمانی بصیرت او بود

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: یکی از ارزش‌های سردار سلیمانی به بصیرت او بود که می دانست تشخیص رهبری در حمایت از دولت سوریه و بشار اسد در آن مقطع حساس درست است و در راستای این راهبرد حرکت کرد.

وی با طرح این سوال که حضور پرشور و شکوه مردم چه وظیفه ای بر دوش ما می‌گذارد؟ گفت: مدتی دیگر انتخابات مجلس است و آیا انتظار مردم این نیست که مجلسی به وجود بیاید که معرف احساسات و عواطف مردمی که این روزها به خیابان آمده‌اند و عزادار شهید سلیمانی هستند، باشد؟ آیا شایسته این مردم نیست که مجلسی ضدآمریکایی، پاک، انقلابی و دارای نمایندگانی با اوصاف شهید سلیمانی ایجاد شود؟

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف از اوایل اردیبهشت امسال هر هفته جلسه داشته است، تصریح کرد: شورا تاکنون نزدیک به ۴۰ جلسه داشته و حدود ۴۰ نفر عضو دارد؛ شورا بنا دارد بین نیروهای انقلابی وحدت ایجاد کند و به لطف الهی ۸۰درصد نیروهای انقلابی به وحدت رسیده‌اند و در تلاشیم تا دیگر گروه‌ها هم به شورا ملحق شوند و به وحدت برسیم که موضوع دور از ذهنی نیست.

سهمیه‌بندی در ائتلاف باطل است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سهمیه‌بندی در ائتلاف باطل شمرده شده و تصمیم‌گیری از پایین به بالا نیز مردود اعلام شده است، تصریح کرد: این دوره اصرار ما این است که زنان نه فقط برای نماینده شدن بلکه برای رسیدن به مجلسی انقلابی حضور گسترده‌ای داشته باشند.

وی در این راستا تاکید کرد: از تشکل‌های بزرگ سیاسی که زنان در آن حضور دارند تا محفل های کوچک بانوان، باید در زمینه انتخابات فعال شوند.

حداد عادل افزود: با این حضور مردم اگر ما نتوانیم مجلسی مناسب آنها ایجاد کنیم نهایت بی هنری ماست و هیچ کس جز خودمان را نباید ملامت کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر تاثیر انتخابات مجلس بر تشکیل مجلس آینده گفت: هر تلاشی برای ایجاد مجلسی انقلابی و کارآمد در واقع تلاشی برای روی کارآمدن یک دولت انقلابی و کارآمد است.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =