۳ نفر
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
طعنه شرمن به ترامپ: همه چیز خوب است؟

ایرنا نوشت: «وندی شرمن» معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و از اعضای تیم مذاکره‌کننده توافق هسته‌ای در واکنش به توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری که بعد از حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق همه چیز را خوب توصیف کرده است، به تمسخر نوشت: همه چیز خوب است؟ واقعا؟ اگر فرد دیگر این را گفته بود ترامپ او را خوار و خفیف می‌کرد.

ترامپ سه‌شنبه شب به وقت محلی پس از «انتقام سخت» ایران در حمله به دو پایگاه هوایی محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق در توئیتی نوشته بود: همه چیز خوب است. در حال ارزیابی تلفات و خسارات هستیم. تا حال همه چیز خوب است. ما قوی‌ترین و مجهزترین ارتش را در همه جای جهان داریم. فردا صبح(چهارشنبه ۱۸) بیانیه‌ای را منتشر می‌کنم.

شرمن که از منتقدان ضعف دستگاه دیپلماسی آمریکاست در صفحه توئیترش افزود: البته خوب است اگر تلفاتی نداشته باشیم. امیدوارم برای عراقی‌ها نیز خوب باشد اما اوضاع کنونی جدی است و وقت نشان دادن غرور و تکبر نیست.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر خبر داده بودند که ترامپ قرار است سه‌شنبه‌شب به وقت محلی آمریکا در کاخ سفید درباره حمله ایران به پایگاه‌های آن کشور در عراق سخنرانی کند.اما یک مقام کاخ سفید گفت که ترامپ سخنرانی نخواهد کرد و بیانیه کتبی نیز صادر نخواهد شد.

شرمن دیپلمات آمریکایی و  مدیر کنونی مرکز رهبری عمومی در مدرسه « هاروارد کندی » است و به تازگی در توئیتی از ضعف دیپلماسی دستگاه دیپلماسی ایالات متحده به رهبری مایک پمپئو و ناکارآمدی‌هایش در مورد حفاظت از دیپلمات‌های این کشور به شدت انتقاد کرده بود.

اظهارات اخیر شرمن در واکنش به توئیت ترامپ به دنبال تحقق وعده انتقام سخت ایران مطرح شد.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =