شهادت سردار صفوف مقاومت را تقویت کرد

سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشورمان معتقد است که شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سبب شد که خط مقاومت متحد تر از گذشته شود.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت خارجه و سفیر اسبق ایران در امارات و فرانسه در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که درباره شهادت سپهبد سلیمانی گفت:

 کار آمریکا در ترور سردار سلیمانی از چند جهت قابل بررسی است. اول اینکه ایالات متحده در منطقه شکست خورده است و این شکست باعث شده تا مجبور به عقب بردن سنگرهایش باشد. این کشور با نیروهای مقاومت و ایران مشکل دارد و سردار سلیمانی را باعث و بانی این شکست های خود می داند. از سوی دیگر سردار سلیمانی  جزو موثرترین نیروها در شکست داعش بود و یادمان باشد که به تصریح هیلاری کلینتون، داعش به دست خود آمریکا ساخته شده بود و ایالات متحده در واقع انتقام داعش را از سردار سلیمانی گرفت. البته دلایل دیگری هم وجود دارد.

این اتفاقی که اکنون افتاده نشان داد که ترامپ از نظر فکری و مشاعر دارای اختلال است. او از یک طرف حرف از گفتگو با ایران می زند و از یک طرف دیگر دست به ترور سردار قاسم سلیمانی می زند. این ترور نشان داد که آمریکا و ترامپ از بن دندان با جمهوری اسلامی ایران دشمن است و فرقی بین آنها و جنگ طلب و صلح طلبشان هم نیست.

ما علاوه بر همبستگی که از سوی گروه های مقاومت می بینیم، در بین سیاستمداران آمریکایی هم نوعی احساس نگرانی را می شود مشاهده کرد. سیاستمداران ایالات متحده همگی  به نوعی احساس نگرانی کردند و این اقدام ترامپ را خطرناک و غیرقابل قبول دانستند و حتی گفتند که او باید برای گرفتن چنین تصمیمی با کنگره مشورت می کرده است. رسانه های جهانی هم این اقدام و ترور را تقبیح کرده اند.

به نظر می رسد که بعد از این ترور صفوف مقاومت تقویت خواهد شد. مثلا در عراق ما می بینیم که این اتفاق در روزهای اخیر هم افتاد بود. حالا علاوه بر اینکه آمریکا یک سردار و فرمانده ایرانی را شهید کرده , یک فرمانده عراقی یعنی ابومهدی المهندس هم به شهادت رسیده است. از هر زاویه ای که نگاه کنیم آمریکا با تروری که انجام داده به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق تجاوز کرده است. در عراق اکنون سفوف مقاومت متحدتر شده اند و جبهه های مقاومت از هر سو همدردی خود را ابراز کرده اند.  در ساعات آینده هم شاهد خواهیم بود که همین فضا در لبنان و سایر کشورهای عربی ادامه پیدا کند.

این حادثه اگرچه بسیار تلخ بود اما جبهه مقاومت را تقویت خواهد کرد و روشن است که با پاسخ تلخی به آمریکایی های همراه خواهد شد.من فکر می کنم که این اقدام تروریستی عواقب سنگینی برای مسببانش خواهد داشت.

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =