بایدن: ترامپ مسئول تنش های خاورمیانه است

ایرنا نوشت: "جو بایدن" معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا و ی از حزب دموکرات نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در تازه ترین اظهارات، دونالد ترامپ را به دلیل خروج از برجام، مسبب رخدادهای اخیر در منطقه، بی ثباتی در خاورمیانه و لطمه زدن به منافع آمریکا دانست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: بایدن در گردهمایی که در ایالت نوادا آمریکا برای کارزار انتخاباتی خود داشت گفت: هرآنچه که در هفته های اخیر در ایران و عراق رخ داد،  توسط ترامپ به بار آمده زیرا وی در سال ۲۰۱۸ میلادی از توافق هسته ای که با حمایت گسترده بین المللی همراه بود، خارج شد.

آسوشیتدپرس در ادامه افزود: بایدن همچنین با سخره گرفتن یکی از شعارهای محوری ترامپ در مورد آمریکا  گفت: رئیس جمهوری کنونی آمریکا که "عقده روحی"  "انزواگرایی" دارد موجب شده تا متحدان  آمریکا از واشنگتن دور شوند.

بنابراین گزارش، بایدن روز جمعه ۲۰ دی ماه در برابر جمعیت ۶۰۰ نفری در "اسپارکس" (Sparks) ایالت نوادا گفت:  شعار "اول آمریکا " به "آخر آمریکا" بدل شده، این رئیس جمهوری است (دونالد ترامپ) که به فرماندهان ارتش و مقامات اطلاعاتی کشور گوش فرا نمی دهد.

آسوشیتدپرس ادامه داد: بایدن در این گردهمایی گفت وی یک ماه پیش هشدار داده بود که ترامپ آمریکا را به جنگ سوق می دهد و اکنون آمریکا را در وضعیت جنگ با ایران قرارداده است.

معاون سابق رئیس  جمهوری آمریکا (۲۰۰۹ - ۲۰۱۷میلادی) در شهر اسپارکس در برابر هواداران گفت: این رئیس جمهوی است که تبهکاران  سراسر جهان را در آغوش گرفته و انگشت در چشم دوستان و متحدان آمریکا فرو برده است.

بایدن، ۷۸ ساله  گفت: زمانی که ما (آمریکا) از توافق هسته ای  جدا شدیم، باقی دنیا نیز از ما گسست و آمریکا منفور شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  با وجود مخالفت های بین المللی، در هشتم ماه مه ۲۰۱۸  (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) میلادی  آمریکا را از توافق هسته ای ایران خارج  کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =