۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۹

بر اساس آمارهای بانک مرکزی نرخ چکهای برگشتی در دی ماه بازهم افزایش (هرچند اندک) پیدا کرد.

بر اساس امارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی متوسط نرخ چکهای برگشتی درپایان دی ماه سال جاری به 11.9درصد رسید و مقایسه نرخ چکهای برگشتی در دی ماه با آذر در نرخ 11.8 درصد ثابت باقی مانده است.

در این گزارش تعدا چکهای بگشت خورده در دی ماه را معادل 506 هزار برگ اعلام شده است که ارزشی معادل 2812 میلیارد تومان داشته است و به این ترتیب میزان چکهای برگشتی در ده ماهه منتهی به دی ماه  به 4میلیون و813هزار برگ رشیده است و از نظر ارزش هم طی این دوره 22 هزار و 787 میلیارد تومان چک در مبادلات اقتصادی کشور برگشت خورده است.

کل اسناد مبادله شده در دی ماه نیز معادل 4 میلیون و 296 برگ با ارزش 58 هزار و 972 میلیارد تومان بوده است و با این ارقام کل تعداد و ارزش چک های مبادله شده در ده ماهه نخست سال جاری به 40 میلیون برگ و ارزشی معادل 504 هزار و 828 میلیارد تومان رسیده است. البته این عدم کاهش نرخ چکهای برگشتی در حالی که در آستانه فصل خرید اتفاق افتاده است نشان از ادامه مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی در بازار و عدم رئنق بازارهای خرید دارد ولی باید منتظر بود و دیدی در دو ماه پایانی سال این وضعیت تغییری پیدا خواهد کرد یا خیر؟

چکهای برگشتی دی ماه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
    0 0
    اين بيانگر نرخ پايين بيكاري و رونق داشتن كسب و كار و بيكاري است؟
  • بدون نام CA ۰۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
    0 0
    وقتی بی مسئولیتی به سطوح جامعه رخنه می کند