انتقادات صریح آیت‌الله بیات زنجانی: مسؤولان متناسب شأن مردم ایران با آن‌ها رفتار نکردند

آیت‌الله‌ اسدالله بیات‌زنجانی در پیامی رخداد تلخ سرنگونی هواپیمای ایران-اوکراین را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرآنلاین متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

أَنْصِفِ اللهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ، وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ، وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًی مِنْ رَعِیَّتِکَ، فَإِنَّکَ إِلاَّ تَفْعَلْ تَظْلِمْ؛ وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللهِ کَانَ اللهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبَادِهِ (عهدنامه مالک اشتر)

اینجانب ضمن عرض تسلیت صمیمانه خدمت خانواده‌های عزادار پرواز سرنگون‌شده، به همه مسؤولان حکومت می‌گویم که متناسب شأن مردم ایران با آن‌ها رفتار نشده، بلکه کاملاً خلاف شأن‌شان با آن‌ها رفتار شده است.

بدانید و بدانیم که باب صداقت که متأسفانه بسیار دیر در گفت‌وگو با مردم پیرامون واقعه سقوط هواپیما گشوده‌ شده، نباید بسته شود. در برابر واکنش‌های به‌حق مردم به خاطر حاشایی که در سه روز اخیر شده است، متواضع و شنونده باشید. به جد توصیه می‌کنم که با شفافیت و صداقت، درباره وقایع ماه‌های گذشته نیز با مردم سخن بگویید.

با مردم مدارا کنید، با آن‌ها تعامل کنید و صادقانه برای اصلاح و بازسازی رابطه خود با آنان تلاش کنید و خطاهای گذشته را اصلاح کرده و گزارش این اصلاح را یک به یک به مردم بدهید.

مردم در طول تاریخ هزاران ساله‌شان ثابت کرده‌اند که اگر صداقتی ببینند، پاسخ صداقت را کریمانه خواهند داد.

خطاب به انقلابیون نیز یادآوری می‌کنم که یادتان باشد ما هم در سال ۵۷ جزئی از مردم بودیم و با انقلاب خواستیم به مردم خدمت کنیم نه این‌که باری بر دوش‌شان بگذاریم.

مسئولان سفارش امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه را به مدیران بعدی یادآوری کنید که قدرت اگر برای کسی می‌ماند به آن‌ها نمی‌رسید.

والسلام علی من اتبع‌الهدی
اسدالله‌بیات‌زنجانی

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =