کمک ۳ میلیارد تومانی به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه کرمان

رییس‌کل بیمه مرکزی اعلام کرد: سه میلیارد تومان در قالب هدیه به استانداری کرمان اختصاص داده شده تا به خانواده جان‌باختگان و مجروحان این حادثه کمک شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری درباره این‌که آیا صنعت بیمه مکلف به پرداخت خسارت مربوط به افرادی است که در جریان مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت جان باختند؟ اظهار داشت: سه میلیارد تومان در قالب هدیه به استانداری کرمان اختصاص داده شده تا به خانواده جان‌باختگان و مجروحان این حادثه کمک شود.

وی افزود: در خصوص تعداد کشته شدگان، بیمه مرکزی ورود نخواهد کرد؛ چراکه هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای این سانحه وجود ندارد و خسارت آن هم به بیمه ارتباط نخواهد داشت. هماهنگی‌های لازم با استانداری به عمل آمده تا بتوان این مبلغ را در اختیار مصدومان و خانواده فوت‌شدگان قرار داد که این تنها یک مسئولیت اجتماعی است.

مهم‌ترین بخش از اظهارات رییس‌کل بیمه مرکزی را در ادامه می‌خوانید.

* به منظور کاهش حوادث تصادفات و کمک به اقشار آسیب پذیر از اول بهمن سال‌جاری به مناسبت دهه فجر به همه شرکت‌ها ابلاغ شده خودروها و موتورسیکلت‌هایی که هنوز نتوانستند بیمه شخص ثالث دریافت کنند، با بخشودگی جرایم دیرکرد نسبت به صدور بیمه نامه آنها اقدام شود.

* در حال حاضر ۲۲ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که ۲۰ میلیون آنها بیمه و ۱۰ درصد باقی‌مانده دیگر آنها بیمه نیستند. از این‌رو از اول بهمن‌ماه سه ماه فرصت دارند با مراجعه و پیگیری موضوع بیمه ثالث را دریافت کند در عین حال که جرائم مربوطه نیز بخشیده خواهد شد.

* اکنون حدود ۹ میلیون موتورسیکلت در حال تردد هستند، اما بیمه ثالث ندارند که برای آنها نیز این فرصت سه ماهه در نظر گرفته شده که از اول بهمن‌ماه برای دریافت بیمه ثالث مراجعه کنند.

* طرح ایجاد صندوق بین حوادث طبیعی بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی برای بررسی به شورای نگهبان رفت که ایراداتی به آن وارد بود، اما این ایرادات در حال بررسی و اصلاح است و احتمالا با نهایی شدن آن تا قبل از پایان سال جاری به بیمه مرکزی ابلاغ و از سال آینده اجرایی می‌شود.

* راه‌اندازی صندوق بازنشستگی اختیاری در چارچوب قانون رفاه و تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی اختیاری از سوی سازمان برنامه و بودجه مورد پیگیری قرار گرفته که افراد می‌توانند برای بازنشستگی، خود را بیمه کرده و در انتهای یک دوره ۱۵ ساله یا ۲۰ ساله مستمری دریافت کنند. خوشبختانه این روش طی سال‌های گذشته در دستور کار شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی قرار گرفته و در قالب بیمه‌های عمر و زندگی این موضوع سامان داده شده است به نحوی که ۱۴ درصد از کل پرتفوی شرکت‌های بیمه متعلق به بیمه‌های عمر و زندگی است.

* درآمد حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در ۹ ماه منتهی به آذر ۹۸ به ترتیب در حدود ۴۳.۲ و ۲۲.۴ هزار میلیارد تومان رشد داشته است. رشد حق بیمه تولیدی و رشد خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب حدود ۴۱.۴ و ۲۴.۲ درصد بوده است.

نسبت خسارت بازار با حدود ۷.۲ واحد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۱.۸ درصد شده است؛ البته در محاسبه این نسبت مبالغ خسارت‌های معوق، ذخایر حق بیمه، کارمزد شبکه فروش و هزینه‌های اداری-عمومی شرکت‌های بیمه در نظر گرفته نمی‌شود.

* تعداد ۴ رشته حوادث راننده، درمان، شخص ثالث مازاد و بدنه اتومبیل به ترتیب با حدود ۶۰.۵، ۶۴.۴، ۶۱ و ۵۲.۹ درصد نسبت خسارت بالاتر از بازار بیمه داشته است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =