بازی‌های فکری روابط اجتماعی را تقویت می‌کند

معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: بازی‌های فکری در تقویت مهارت‌های ذهنی، روابط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت در فضایی سالم نقش چشمگیری دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، گلاویژ فتاحی در مراسمی که با عنوان دورهمی‌های پر از بازی و هیجان با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در محل خانه جوانان سنندج برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت، برنامه‌های متنوع و بازی‌های فکری در چارچوب موازین و ارزش‌های اسلامی در روند زندگی اجتماعی، اقتصادی و اشتغال افراد نیز تاثیرگذار است.

 معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره  ورزش و جوانان کردستان بازی‌های فکری را نوعی ورزش ذهنی و تقویت حافظه  بیان کرد و گفت: اگر اوقات فراغت بدون برنامه ریزی باشد، نه تنها مفید نیست بلکه باعث بروز برخی آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.

وی با اذعان به اینکه، قشر جوان، آینده سازان جامعه هستند، افزود: سبک زندگی جوانان مبنی بر شور و هیجان سالم و سازنده آنها را در برخورد اجتماعی و عاطفی متعادل می‌سازد و این امر در رشد و شکوفایی جامعه و رونق بخشیدن به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیار تاثیر گذار است.

فتاحی تصریح کرد: باید فضایی فراهم شود که جوانان و  نوجوانان علاوه بر کار، تحصیل و زندگی روزمره، دورهمی با نشاط و هدفدار نیز داشته باشند.

معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان کردستان به مزایای بازی‌های فکری در راستای تقویت مهارت‌های ذهنی و اجتماعی اشاره کرد و تاکید کرد: بازی‌های فکری در تقویت روابط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت در فضایی سالم نقش چشمگیری ایفاء می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =