نمایشگاه گروهی نقاشیخط هنرجویان "فایق خالدی" در سنندج برپا می شود

آثار ۵ نفر از هنرجویان فایق خالدی در زمینه نقاشیخط از۲۲ تا ۲۷ دی ماه در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در معرض نمایش عمومی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فایق خالدی اظهار داشت: این ‌نمایشگاه‌ حاصل فعالیت های هنرجویان این رشته "شیدامردوخی"، "سمیرامعتمدی"، "کژال میرزایی"، "سمیرا امیری" و "زهره مرادی" می باشد که در مدت ۱۵ جلسه اصول کار را فراگرفته اند و به مدت ۶ روز با موضوع آزاد و گرایش های  نوین به نمایش گذاشته می شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: نقاشیخط در استان کردستان آنگونه که باید و شاید زیاد مورد توجه واقع نشده است و علیرغم وجود اساتید و استعدادهای فراوان بدلیل نبود آموزش گسترش پیدا نکرده است.

این هنرمند افزود: در کنار معرفی این هنرمندان، جذب هنرمندان علاقه مند به فراگیری این رشته هنری  و تأکید بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم آموزشی از اهداف مورد توجه این نمایشگاه است.

خالدی  به ضرورت های لازم جهت  فعالیت در این هنر اشاره کرد و تصریح نمود: درکنار علاقه شخصی، آشنایی مختصر با مبانی هنر، آگاهی از اصول و قواعد خوشنویسی و شناخت مواد ومتریال های لازم و تمرین و مداومت در کار جهت ورود به این عرصه هنری بسیار مهم است.

وی در خصوص زمان های بازدید از نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه یکشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۱۷ در مراسمی افتتاح و در ایام برگزاری همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹  آماده بازدید علاقه مندان است.

فایق خالدی متولد ۱۳۵۵ سنندج، کارشناس گرافیک دانشگاه شهید رجایی تهران، مدرس دانشگاه و هنرستان های آموزش وپرورش است. وی دارای مدرک ممتاز خوشنویسی و عضو انجمن خوشنویسان ایران و کاردان فنی ساختمان است.

حضور در ۱۸ نمایشگاه گروهی و برپایی چند نمایشگاه انفرادی در کنار کسب بیش از ۱۵ عنوان برتر در جشنواره های داخلی و خارجی از جمله  نفر اول و کسب دیپلم افتخار چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر . گرایش نوین خوشنویسی  -تهران  درسال ۱۳۹۰ و داوری در بسیاری از جشنواره های استانی و منطقه ای دانش آموزی و دانشجویی از جمله سوابق این هنرمند محسوب می گردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =