صادرات از منطقه آزاد ارس ۱۰۰ درصد افزایش یافت

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس گفت: ارزش صادرات انجام شده از این منطقه در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، صفر شاسفند روز چهارشنبه صادرات این منطقه در قالب صادرات قطعی، مجدد و صادرات به سرزمین اصلی را در ۹ ماهه امسال ۳۲۵ میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال گذشته ۱۶۲ میلیون دلار صادرات از این منطقه انجام شد.

وی اظهار کرد: صادرات قطعی منطقه در ۹ ماهه امسال ۷۴ میلیون دلار بوده است که نسبت به صادرات ۵۴.۴ میلیون دلاری ۹ ماهه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاسفند افزود: صادرات مجدد منطقه آزاد ارس در ۹ ماهه سال جاری به ۱۳۶ میلیون دلار رسیده است که نسبت به صادرات مجدد ۲۶.۱ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴ برابر افزایش یافته است

وی ارزش صادرات این منطقه به سرزمین اصلی در ۹ ماهه امسال را ۱۱۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: نسبت به صادرات ۸۱.۵ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس همچنین از افزایش ۳۱ درصدی واردات به این منطقه در ۹ ماهه امسال خبرداد و گفت: واردات ۴۴ میلیون دلاری ۹ ماهه سال گذشته به ۵۸ میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: واردات انجام شده به منطقه بیشتر مواد و تجهیزات بخش تولید است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =