۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹

مهر نوشت:

 عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران، از ناباروری به عنوان سومین علت طلاق در کشور نام برد و افزود: زوجهای نابارور مجبورند برای تامین هزینه‌های درمانی تمام دارایی خود را بدهند یا وامهای سنگین دریافت کنند.

دکتر سید‌مهدی احمدی روز چهارشنبه در کنگره باروری و ناباروری ایران در سالن همایشهای رایزن گفت: آمار ناباروری بالاست و بیمه ‌ها هنوز خدمات درمانی ناباروری را پوشش نمی‌دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: در خصوص ناباروری، بیمه‌ها خدمات درمانی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و همین مسئله منجر به نگرانی خانواده‌ها شده است.

وی با اشاره به نظر مستقیم رئیس جمهوری مبنی بر اینکه هزینه‌های درمان ناباروری باید تحت پوشش بیمه ‌ها قرار گیرد، افزود: متاسفانه در این خصوص هنوز هیج اقدامی انجام نشده است.

احمدی ادامه داد: از آنجا که هزینه‌های باروری بسیار سنگین است، همین مسئله موجب شده که زوجهای نابارور برای تامین هزینه‌های درمانی تمام دارایی خود را بدهند یا وامهای سنگین دریافت کنند.

عضو کمیته حمایت از بیماران نابارور، نبود چتر حمایتی را مهمترین مشکل زوجهای نابارور دانست و گفت: این مسئله معضلات اجتماعی زیادی خصوصا برای زنان به وجود می‌آورد.

وی به هزینه‌های درمانی ناباروری اشاره کرد و افزود: عمل لقاح آزمایشگاهی که IVF نام دارد در مراکز دولتی 1.5‌میلیون تومان هزینه دارد اما در مراکز خصوصی این عمل بین 2 تا 3 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

احمدی ادامه داد: 50 مرکز درمان ناباروری در ایران فعالیت دارد که از این بین 12 مرکز فعالتر هستند. همچنین در استانهای چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان مرکزی برای درمان ناباروری وجود ندارد. به همین خاطر باید در هر استان یک تا دو مرکز باید در این زمینه فعالیت کند.

42/44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پینوشه IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
    1 0
    اولیش هم فقره که مهم نیست