انتقاد صریح آیت‌الله جنتی از ناکارآمدی مجلس در جلسه با اعضای خبرگان/ سفیر انگلیس باید از ایران اخراج شود

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: سفیر انگلیس باید به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده و از ایران اخراج شود.

به گزارش خبرگزاری خبرنلاین به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در ابتدای نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های این مجلس ضمن خیر مقدم به اعضاء جلسه با اشاره به مسائل روز، سالگرد فرار شاه معدوم پهلوی را تبریک گفت و افزود: روز ۲۶ دی ۵۷ تنها فرار شاه نبود بلکه روز فرار قدرت‌های استکباری و فرار آمریکای جنایتکار و فرار استعمار بود؛ این روز روز پربرکتی برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله جنتی: شهادت سردار سلیمانی داغی سنگین برای ما بود. واقعا فقدان این مرد الهی برای ما و محور مقاومت یک مصیبت است. خداوند آمریکا و اسرائیل را لعنت کند که این فرد مجاهد، مؤمن، متعهد و رزمنده بی نظیر و بی بدیل و اهل عبادت را از ما گرفت. انشاءالله خداوند روح ایشان را حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای کربلا محشور فرماید. این گونه انسان‌ها همانطور که حیاتشان مایه برکت است خونشان هم مایه خیر و برکت است. حاج قاسم سلیمانی برای شهادت آماده بود. وی حتی پیش از شهادت خود در یک دست‌نوشته خود را برای شهید شدن آماده کرده بود و وی را می توان یک مجتهد واقعی در راه خدا دانست.

وی افزود: تشییع میلیونی سردار سلیمانی و مراسم متعدد گرامیداشت این شهید الهی نشان داد این مرد متدین چگونه در قلوب مردم ایران و منطقه جای دارد و مردم فارغ از حزب و جناح چگونه قدردان این سردار فداکار وطن هستند. آیت الله جنتی با ابراز تأسف از حادثه کرمان، بیان داشت: متأسفانه در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم در کرمان عده‌ای را از دست دادیم که بنده به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رفتار گستاخانه سفیر انگلیس در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر بیان داشت: مشخص نیست که چرا وزارت امور خارجه در مقابل چنین تحرکاتی منفعل عمل می‌کند. امروز سفیر انگلیس در تهران از اغتشاشات فیلم می‌گیرد و به معترضان خط می دهد و هنگامی که او را دستگیر می کنند که این را انکار می‌کند که او حتی سفیر انگلیس است.

آیت الله جنتی تصریح کرد: سفیر انگلیس باید به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده و از ایران اخراج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ناکارآمدی مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: بسیار مهم است که مجلس شورای اسلامی همانند قوه قضائیه دچار تحول بشود و علاوه بر نظارت بر اجرای قوانین، به تصویب قوانین مطلوب نیز بپردازد. برای مثال یکی از قوانینی که مجلس شورای اسلامی باید به تصویب برساند، موضوع نظام‌مند کردن ثبت‌نام ها در انتخابات است تا تعداد زیادی از افراد بدون ضابطه در امر انتخابات ثبت نام نکنند.

آیت الله جنتی در پایان با ابراز همدردی خانواده های داغدار سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی این سانحه را دارای ابعاد پیچیده و فنی دانست و گفت: ضمن اینکه برای روح عزیزان از دست رفته در این پرواز بویژه دانشجویان عزیزمان علو درجات را مسئلت می کنیم و بار دیگر به خانواده های محترم این شهیدان تسلیت می گوییم و از مسؤولان امر می خواهیم تا روشن شدن ابعاد فنی این مسأله آنرا دنبال نمایند.

پس از سخنان آیت الله جنتی، جلسه با حضور رئیس قوه قضائیه، وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه به عنوان میهمانان ویژه هفتمین نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیونها دستور کار خود را به صورت غیر علنی دنبال می‌کند.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =