تصویر و متن آخرین دست‌نوشته امام موسی صدر که از طرابلس ـ پایتخت لیبی ـ برای خانواده خود نوشته است در پایگاه مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر اعلام کرد: بنا بر اطلاعات تاریخی، امام موسی صدر و نزار علی (یکی از اتباع فرانسه که اصالتاً لبنانی است) در 30 اوت 1978 (هشتم شهریور 1357) در هتل الشاطی طرابلس دیدار می‌کنند. پس از آن‌که امام موسی صدر مطلع می‌شود نزار علی روز بعد، یعنی 31 اوت (نهم شهریور) با هواپیما به پاریس خواهد رفت، نامه‌ای کوتاه برای خانواده‌ی خود در پاریس می‌نویسد تا نزار علی به آن‌ها بدهد.

متن این نامه به‌خوبی روشن می‌کند که امام به هیچ وجه قصد نداشته است 31 اوت (نهم شهریور) لیبی را ترک کند. (چنان که لیبی ادعا کرده بود که امام موسی صدر و همراهانش عصر روز 31 اوت لیبی را به مقصد رم ترک گفته اند!!) بلکه می‌خواست شنبه یا یک‌شنبه‌ی بعد، دوم یا سوم سپتامبر (یازده یا دوازده شهریور) طرابلس را به مقصد پاریس ترک کند.

امام در این نامه به خانواده‌ی خود خبر می‌دهد که روز شنبه یا یک‌شنبه یعنی دوم یا سوم سپتامبر به پاریس سفر خواهد کرد.

  نامه امام موسی صدر

 متن این نامه به این شرح است:

« صدری ـ حمید فرزندانم ـ ما خوبیم. ان‌شاء الله شنبه یا یک‌شنبه به پاریس می‌رسم. امیدوارم بتوانم عصر جمعه یا بعدازظهر شنبه برای مشخص کردن زمان رسیدن با شما تلفنی تماس بگیرم. به ام صدری هم این مطلب را اطلاع دهید. با بیروت با منزل حسینی به شماره‌ی 470886 تماس بگیرید و به آن‌ها هم اطلاع دهید.

به دکتر صادق و دکتر عصام هم اطلاع دهید تا منتظر رسیدن ما به پاریس باشند... ام صدری... او را از سلامت و زمان رسیدن به پاریس مطلع کنید.»

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =