۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
مزایا و معایب ثبت شرکت سهامی خاص

.

موسسه ثبت شرکت ذهنناب در این مقاله سعی بر آن دارد تا هم توضیح مختصری در خصوص شرکت های سهامی خاص دهد و هم محاسن و معایب شرکت های سهامی خاص را برای شما شرح دهد . در صورتی که سوالی در خصوص شرکت های سهامی خاص در طی این مقاله مطرح شد می توانید با کارشناسان مجرب موسسه ثبتی حقوقی ذهن ناب تماس برقرار سازید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند در ادامه همراه ما باشید : ۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

مزایای شرکت سهامی خاص:

• ثبت شرکت سهامی خاص بر خلاف شرکت های سهامی عام ، ساده می باشد. به همین علت تاسیس این نوع شرکت غالبا بیشتر از دیگر انواع شرکت ها مورد استقبال قرار می گیرد.

• هر کدام از سهامداران در شرکت های سهامی خاص مانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود و برخلاف شرکت تضامنی ، در مورد بدهی ها و زیان های شرکت به اندازه مبلغ سرمایه گذاری که در شرکت کرده اند ، دارای مسئولیت می باشند و در صورت عدم کفایت ، نیازی نمی باشد که اموال شخصی خود را در این راه هزینه کنند.

• در مقایسه با شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت های سهامی خاص از اعتبار بیشتری برخوردار بوده و غالبا ً برای کسانی که کار بازرگانی ، عمرانی ، شرکت های بیمه ، تولیدی و ... انجام می دهند ، بیشتر مناسب می باشند.

• برای شرکت های سهامی خاص ،دریافت وام و تسهیلات آسان تر بوده و اغلب تا سقف ده برابر سرمایه ، این نوع شرکت ها می توانند از بانک ها یا موسسات مالی وام دریافت کنند.

• سهولت نقل و انتقال سهام در شرکت های سهامی خاص : چون سرمایه سهامداران در شرکت های سهامی به قطعات کوچکتری به نام سهام تقسیم شده است ، برخی مواقع این سهام بی نام نیز می باشند ، بنابراین نقل و انتقال آن به راحتی انجام می شود.

• مشخص نمودن هیئت مدیره درشرکت های سهامی : مطابق ماده ۱۷۰  قانون تجارت شرکت سهامی توسط یک هیئت مدیره از راه طریق صاحبان سهام انتخاب می شود.

• برای شرکت های سهامی در حالت کلی محدودیتی برای فعالیت وجود ندارد و و قانونگذار شرکت سهامی را هر چند فعالیت آن تجاری نباشد شرکت بازرگانی و تجاری حساب می کند.

• در این نوع شرکت ها امکان جمع آوری سرمایه برای جهت شروع فعالیت در محیط دوستانه برای فعالیت های تجاری خواهد شد.

• چنانچه شخص به تنهایی فعالیت اقتصادی و تجاری داشته باشد ، مسئولیت مالی و حقوقی فعالیت هایش به عهده خود فرد خواهد بود. در صورتی که در یک شرکت ثبت شده ، اعضای هیئت مدیره و شرکا در مقابل اعمال شرکت در برابر شخص ثالث مسئولیت داشته و باید پاسخ گو باشند. در این حالت مسئولیت ها تقسیم شده و بر عهده یک نفر نمی باشد که این مسئله به سود سهام داران بوده و سبب اطمینان بیشتر افراد و سایر شرکت ها جهت تعامل با این شرکت می گردد.

خصوصیات و مشخصات شرکت های سهامی خاص:

• سرمایه شرکت های سهامی خاص حداقل یک میلیون ریال است.

• حداقل دارای سه مدیر می باشند.

• حداقل تعداد سهامداران آن باید سه نفر باشد.

• در شرکت های سهامی خاص مبلغ اسمی سهام دارای محدودیت نمی باشد.

• انتقال سهام در شرکت های سهامی خاص بستگی به موافقت سایر شرکا دارد.

• در شرکت سهامی خاص ، هر کدام از سهامداران به میزان مبلغ اسمی سهام خود ، مسئولیت دارند.

شرکت سهامی خاص دارای چه معایبی می باشد؟

برخلاف شرکت های تضامنی ، وجود مقررات زیاد در شرکت های سهامی ، دارای اهمیت و پیچیدگی زیادی می باشد. چون وجود قوانینی ماننذ چگونگی تقسیم سود و زیان و چگونگی نگهداری دفاتر مالی و چگونگی تشکیل مجامع عمومی و چگونگی گزارش سود و زیان به سهامداران و ... در شرکت های سهامی به مراتب پیچیده تر از سایر شرکت ها است وجود مالیات بر درآمد در شرکت های سهامی به علت اعمال کنترل های قانونی و بر طبق قوانین و قواعد مالیات های مستقیم باید نخست ۱۰% از درآمد مشمول مالیات به عنوان مالیات شرکت محاسبه و به ترتیب مقرر در قانون مربوطه به عنوان مالیات پرداختی در نظر گرفته گردد.در شرکت های سهامی خاص اوراق قابل انتشار نمی باشند. سهام شرکت های سهامی خاص را نمی توان در بورس اوراق بهادار خرید و فروش کرد. 

موسسه ثبتی حقوقی ذهن ناب با برخوردار از حضور کارشناسان مجرب و با دارا بودن چندین سال تجربه در این زمینه ، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در مورد ثبت انواع شرکت ، ثبت برند...درتهران و کرج و در همه نقاط کشور عزیزمان ایران می باشد. برای مشاوره ثبت شرکت لطفا با ما تماس بگیرید :   ۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342846