دام‌های دامداران در اردبیل هویت‌دار شدند

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با برنامه رزی های انجام شده دام‌های دامداران در این استان هویت‌دار شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، نوبخت اژدری افزود: تاکنون ۲۲۷ هزار و ۸۸۹ راس دام سنگین و سبک در استان پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری شده است.

وی گفت: اردبیل جزو اولین استان‌های آغازگر پروژه در کشور بوده و از نیمه دوم سال ۹۵ استفاده از پلاک گوش استاندارد ۱۵ رقمی را در دامداری‌های صنعتی آغاز کرده و از وضعیت مناسبی برخوردار است.

اژدری افزود: ۱۰۰ کارشناس امور دام در اجرای پروژه هویت‌گذاری دام از طریق عقد تفاهم‌نامه با اتحادیه دامداران و سایر مجریان استانی از جمله اتحادیه عشایری ، دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی همکاری دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهارداشت: ارائه هرگونه خدمات به دامداران از جمله معرفی تسهیلات بانکی ، توزیع نهاده‌های دامی و معرفی سوخت منوط به پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام‌ها شده و دامداران بایدی در اسرع وقت در این خصوص اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: پلاک‌کوبی و هویت‌دار کردن دام‌های سبک و سنگین موجب تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و برنامه‌ریزی برای تولید علوفه مورد نیاز دام بر اساس آمار دام کشور ، حذف هزینه‌های موازی شناسایی دام از طریق ارگان‌های مختلف از جمله دامپزشکی ، اصلاح نژاد ، بیمه محصولات کشاورزی و بانک‌های عامل می‌شود.

استان اردبیل با بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری را در صنعت دامداری دارد ، این استان دارای بیش از ۲ میلیون دام سبک و ۳۵۰ هزار دام سنگین است.

اردبیل رتبه ۷ کشوری را در پرورش گوسفند ، رتبه ۳ کشوری را در گاومیش ، رتبه ۷ کشوری را در گاو بوی و رتبه ۱۵ کشوری را در گاو اصیل دورگ داراست.

تولید سالانه ۲۹ هزار و ۷۴۷ تن گوشت قرمز در اردبیل

سالانه در این استان ۲۹ هزار و ۷۴۷ تن گوشت قرمز تولید می‌شود ، نیاز سالانه این استان به گوشت قرمز ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن می‌باشد که ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن مازاد آن نیز به سایر استان‌های کشور فرستاده می‌شود.

46
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =