واحد مرکزی خبر نوشت: درپی بارش برف فراوان در تربت حیدریه، با تلاش محیط بانان، مسیرهای عبور و مرور حیات وحش بازگشایی شد و در مسیرهای صعب العبور، تغذیه احشام با استفاده از افراد محلی و به صورت دستی انجام گرفت.

رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه گفت: همزمان با بارش برف سنگین در اکثر نقاط استان از جمله تربت حیدریه و سفید پوش شدن ارتفاعات این شهرستان، حیات وحش هم برای دسترسی به علوفه و دان دچار مشکل شدند.

داوود نورمحمدی افزود: پس از این بارندگی ها، طی چند روز گذشته با هماهنگی با چند تن از خیرین تربت حیدریه مقداری علوفه به ارزش ریالی ۶۰ میلیون تهیه و در مناطقی از جمله منطقه سریشا (منطقه شکار ممنوع ژرف) توزیع شد.

 به گفته وی، این منطقه با وسعتی حدود ۵۸ هزار هکتار، در میان سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و فریمان قرار دارد.

 وی خاطرنشان کرد: این منطقه یکی از بهترین زیستگاه های قوچ و میش اوریال در خراسان رضوی است که حدود ۲۲ درصد از وسعت این منطقه در شهرستان تربت حیدریه قرار دارد و پاسگاه محیط بانی سریشا با استقرار نیرو به صورت شبانه روزی به عنوان تنها پاسگاه محیط بانی منطقه مشغول فعالیت است.

 رئیس محیط زیست تربت حیدریه تصریح کرد: با توجه به ازدیاد جمعیت قوچ و میش، این منطقه تبدیل به یک زیستگاه دائمی برای پلنگ ایرانی شده و به تازگی هم مامورین و مردم محلی بارها پلنگ ها را رویت کرده اند.

۲۳۵۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =