فوتبال ایران در سه‌راهی ناامنی،هزینه و لابی

امروز قرار است که باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا موضع خود را در قبال تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس از حکم عجیب و غیرمنتظره کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اینکه باشگاه های ایرانی در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا باید در زمین ثالث از رقبای خود میزبانی کنند، موجی از خشم و عصبانیت فوتبال دوستان ایرانی را فرا گرفت و آن ها در شبکه های اجتماعی نسبت به این تصمیم ناعادلانه اعتراض کردند. فدراسیون فوتبال هم که در بیانیه ای رسمی این مسئله را به اطلاع عموم رسانده بود، اعلام کرد که روز شنبه موضع رسمی را پس از مشورت با 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان اعلام خواهد کرد و اسماعیل خلیل زاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد که زیر بار این ذلت نخواهند رفت و اگر بنا باشد در خانه میزبانی نکنند، از این رقابت ها انصراف خواهند داد.محمدحسن انصاری فرد هم موضعی مشابه گرفت و اعلام کرد پرسپولیس را از مسابقات خارج می کنند.

به طور کلی در حال حاضر فوتبال ایران سه راه پیش رو دارد. ما یا باید تصمیم جدید AFC را بپذیریم و به جز تیم های عربستانی از سایر تیم های آسیایی هم در کشور ثالث میزبانی کنیم. این تصمیم معنایی جز پذیرش بی چون و چرای این حکم غیرمنطقی ندارد و بر ادعای واهی ناامن بودن ایران صحه می گذارد.

راه دوم اما تحریم لیگ قهرمانان آسیا است. تصمیمی سخت و پرهزینه که اتخاذ آن تبعات زیادی برای فوتبال ایران خواهد داشت. 4 باشگاه ایرانی اگر امروز به صورت رسمی تصمیم بگیرند که در این مسابقات حضور نیابند، باید صابون محرومیت های طولانی مدت از لیگ قهرمانان و همچنین جریمه های سنگین مالی را به تن بمالند. اتفاقی که قطعا ضربات سنگین مادی و معنوی به فوتبال ایران می زند.

راه سومی هم در این میان وجود دارد که البته چندان امیدی به وقوعش نیست و آن هم لابی فدراسیون نشینان با مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا است. آن ها باید خیلی سریع و با انجام رایزنی های مربوطه AFC را قانع کنند که ایران مشکلی برای میزبانی رقابت های فوتبال ندارد و می تواند مثل سالیان گذشته این کار را به شکل خوبی انجام دهد. در این میان شاید دعوت از نمایندگان ای اف سی به ایران ،سریع ترین راه برای اثبات امنیت حاکم بر کشور باشد که البته با توجه به تصمیم قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا و انفعال مدیران فدراسیون فوتبال،بعید است این اتفاق به سرعت رخ بدهد و در نهایت باید دید عاقبت این ماجرا برای فوتبال ایران چه خواهد بود؟

254 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =