پیشنهاد ناسا برای ساخت‌وساز در ماه/ عکس

تسنیم نوشت: ناسا پیشنهاد داده‌ است که از قارچ برای ساخت‌وساز در کره ماه استفاده شود؛ چرا که قارچ‌ها قابلیت حمل آسان دارند و با رشد کامل، ساختاری مستحکم پیدا می‌کنند.

دانشمندان ناسا پیشنهاد داده‌اند که از قارچ برای رشد زیستگاه‌ها در سطح ماه و مریخ استفاده شود. بخشهایی از بدنه قارچ‌ها ساختاری پیچیده و شبیه نخ‌ دارند که می‌توان از آنها برای ساخت‌وساز استفاده کرد.

این سازه‌های گنبدی‌ شکل قارچ‌ها از سه لایه تشکیل شده است که شامل یخ-آب، سیانوباکتری‌ها و مسیلیا می‌شود. با شناخت از این لایه‌های ساختاری قارچ‌ها مرکز تحقیقات "ایمز" ناسا در «سیلیکون ولی» کالیفرنیا در حال طراحی راه‌های استفاده از قارچ‌ها برای ساخت زیستگاه در ماه است.

ناسا , اخبار هوا و فضا ,

قارچ‌ها خودشان می‌توانند بدون نیاز به نیروی انسانی توسعه پیدا کنند و به خاطر وزن سبکشان قابلیت حمل و جابه‌جایی دارند. به علاوه می‌توان آنها را در پک‌هایی گنجاند که برای استفاده تنها لازم باشد مقداری آب به آن اضافه کرد تا گسترده شود.

لایه سیانوباکتری‌ها با فتوسنتز می‌توانند برای فضانوردان تولید آب و اکسیژن داشته باشند. ناسا با انجام آزمایش روی قارچ‌ها پیشنهاد داده از این ساختارها برای ساخت‌وساز در زمین هم استفاده شود.

۴۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =