"ساعت هفت" سروده های آیینی شاعر کردستانی روانه بازار شد

کتاب "ساعت هفت" مجموعه اشعارآیینی"طاهره تختی" به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در۹۸ صفحه و در قالب سروده های کلاسیک آیینی در انتشارات پرهیب چاپ و روانه بازار گردیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهزاد کرم اللهی ضمن اعلام این خبر گفت: "ساعت هفت" عنوان مجموعه ای دیگر از اشعار آیینی این هنرمند بیجاری است که در آن ۷۹ سروده کلاسیک در قالب های مختلف و غالباً غزل و رباعی در شمارگان ۱۲۰۰نسخه به همت حوزه هنری استان کردستان در انتشارات پرهیب چاپ وروانه بازار گردیده است.

وی افزود: این کتاب که دومین کتاب آیینی این هنرمند محسوب می شود، شامل سروده های دو سال اخیر این شاعر با موضوعاتی در خصوص پیامبر(ص)، ائمه اطهار(علهیم السلام)، دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهید، ولایت و... می باشد.

کرم اللهی بیان کرد: کتاب دیگر این هنرمند شاعر با عنوان "پیمانه‌ی احساس" نیز در سال ۱۳۹۴ توسط حوزه هنری استان در انتشارات صحیفه خرد به چاپ رسید و مورد استقبال بسیار خوبی نیز قرارگرفت.

کارشناس مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان کردستان با اشاره به برنامه های واحد آفرینش های ادبی استان کردستان گفت: تولید اثر و حمایت از هنرمندان شاعر و داستان نویس در چاپ آثار از مهمترین برنامه های مد نظر است و در کنار تولید آثار متعدد شعر و داستان در سنوات گذشته به زودی مجموعه های دیگری از شعر و داستان از هنرمندان استان با حمایت حوزه هنری روانه بازار می گردد.

وی به موفقیت های تولیدات حوزه هنری اشاره کرد و گفت: در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در کرمانشاه اثر "شهرسیب ها" عنوان دوم این جشنواره و در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی در اصفهان دو مجموعه "آن حلزون،آن حلزوم محزون" اثر محمدرضا کلهر و مجموعه داستان کوتاه "آبی تر از آسمان" گرد آوری بهزادکرم اللهی به عنوان آثار برتر این جشنواره معرفی شدند.

طاهره تختی متولد ۱۳۶۱ بیجار، کارشناس مدیریت دولتی می باشند از جمله سوابق این هنرمند می توان به:

نفر اول استانی جشنواره شعر دفاع مقدس در سالهای ۸۸ - ۸۹ - ۹۰

نفر برگزیده استانی شعر فجر سالهای ۸۷ - ۸۸ - ۸۹ - ۹۰

نفر اول کشوری جشنواره شعر عاشورایی ۱۳۸۹

نفر برگزیده کشوری جشنواره شعر شهرداری ها ۱۳۸۹

نفر اول جشنواره شعر اهل بیت و نفر اول جشنواره شعروادبیات داستانی در رده سنی زیر ۳۰ سال اشاره کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =