فوتبالیستی که فقر را در شهر کاهش داد

ونسان کمپانی علاوه بر نقش رهبری درون زمین، همواره به‌خاطر کمک‌های انسان‌دوستانه اش مورد ستایش قرار گرفته است.

روزنامه خبرورزشی نوشت: ونسان کمپانی اسطوره باشگاه منچسترسیتی به حساب می‌آید که در تابستان، بعد از یازده سال از جمع سیتیزن‌ها جدا شد و تصمیم گرفت که فوتبال خود را در باشگاه دوران جوانی‌اش یعنی اندرلخت بلژیک ادامه دهد.

کمپانی علاوه بر نقش رهبری درون زمین، همواره به‌خاطر کمک‌های انسان‌دوستانه‌اش مورد ستایش قرار گرفته است. این ستاره سابق منچسترسیتی دست به کاری زده که برای بسیاری از دولت‌ها بیشتر شبیه به یک رؤیاست. کمپانی در سال ۲۰۱۸ یک مؤسسه خیریه به‌نام «Tackle4MCR» تأسیس کرد. مؤسسه‌ای که وظیفه کمک‌رسانی به افراد بی‌خانمان و بدون سرپناه در شهر منچستر را برعهده دارد.

حالا، اما آمار عجیب و البته فوق‌العاده‌ای درباره این مؤسسه خیریه ارائه شده است. اندی بورنهم، شهردار شهر منچستر، مدعی شده که این مؤسسه ۳۷ درصد تعداد افراد بی‌خانمان در سطح این شهر را کاهش داده است. در همین رابطه مقرر شده که جشنی در هتل معروف ساووی لندن برگزار شود و در آن از ونسان کمپانی تجلیل به عمل بیاید. این جشن قرار است روز یک‌شنبه و توسط انجمن نویسندگان فوتبال در انگلیس برگزار شود.

ونسان کمپانی که به همراه اندی بورنهم دو مؤسس اصلی و اولیه Tackle4MCR به حساب می‌آیند، در حال برنامه‌ریزی برای سال جدید هستند تا بتوانند در سال ۲۰۲۰ افراد بی‌خانمان بیشتری را تحت حمایت خود قرار دهند.

ونسان کمپانی که ۱۱ سال در منچسترسیتی حضور داشت، موفق شد با این تیم در سال ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند. او همچنین چهار بار جام قهرمانی رقابت‌های جام اتحادیه و دو بار جام‌حذفی انگلیس را بالای سر برده بود.

این گزارش را هم از دست ندهید: از هو شدن در برنابئو تا تبدیل شدن به منجی رئال

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =