بیش از ۲ میلیون بچه ماهی در منابع آبی کردستان رهاسازی شد

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار قطعه بچه ماهی شامل ۵۳ درصد نیاز منابع آبی در دریاچه پشت سدهای این استان رهاسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حمید حسین‌پور اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار قططعه انواع بچه ماهی در دریاچه‌ پشت پنج سد و دریاچه زریبار مریوان توسط چهار تعاونی صیادی این استان رهاسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول توسط شیلات کردستان نیز ۵۰۰ هزار بچه ماهی رهاسازی شده است، اضافه کرد: اعتبار خرید این بچه ماهی ها از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی تامین شده و در صورت تامین اعتبار ۲ مرحله دیگر رهاسازی توسط شیلات انجام می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه این رهاسازی‌ها با هدف حفظ ذخایر منابع آبی و تولید بیشتر ماهی در استان انجام می‌شود، یادآور شد: منابع آبی استان امسال نیازمند رهاسازی چهار میلیون‌ و ۳۰۰ هزار قطعه ماهی بود که تاکنون توسط تعاونی ها و شیلات استان ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار قطعه رهاسازی شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: توسعه فعالیت‌های صیادی و تامین پروتئین جامعه هدف، بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید، افزایش درآمد و مصرف سرانه آبزیان از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینکه ۶ تعاونی در این حوزه در استان مشغول فعالیت هستند، افزود: ماهیان گرم آبی در منابع آبی کردستان به صورت طبیعی و بدون آن که ۴۷۸ صیاد استان در تغذیه و تکثیر ماهی آنها نقشی داشته باشند پرورش داده می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =