دو سد سیستان و بلوچستان به زودی تکمیل می‌شوند

وزیر نیرو گفت: رییس جمهوری در سفر به مناطق سیلزده استان سیستان وبلوچستان دستور تامین منابع مالی برای سرعت بخشیدن به تکمیل دو سد مهم استان سیستان و بلوچستان را صادر کرد و براین اساس اقدام‌های لازم به سرعت آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، «رضا اردکانیان» در حاشیه مراسم امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ساختمان وزارت نیرو در جمع خبرنگاران افزود:‌ رییس جمهوری در این سفر  دستور داد تا منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل دو سد «کهیر» و «شهری پور» که از سدهای مهم و تاثیر گذار در منطقه بلوچستان استان سیستان و بلوچستان هستند به سرعت تامین شود؛ که یکی از این سدها ۸۵ درصد و دیگری ۹۳درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: کار لایروبی و مهندسی رودخانه سیستان که در حال اجرا است نیز با تامین این منابع سرعت خواهد گرفت.

وزیر نیرو در باره وضعیت بارش ها هم گفت: پیش بینی های سازمان هواشناسی که در یک مقاطع سه ماهه منتشر می‌شود و از یک دقت قابل قبول ۶۵ درصدی به گفته خود کارشناسان این سازمان برخودار است نشان می دهد که شرایط بارش هادر فصل پاییز و زمستان امسال شرایط نرمال و طبیعی است، به این معنا که برابر با متوسط بلندمدت ۳۵ ساله و بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیل استان‌های جنوب شرقی سیلاب بی‌نظیری بود و میزان بارشی که در استان سیستان و بلوچستان در سال آبی جاری داشتیم حدود ۴۵ برابر سال قبل بوده است، اضافه کرد: سال قبل نیز سالی تر بود که نشان می‌دهد ظرفیت های مهار آب و سیلاب را در آن مناطق باید افزایش دهیم.

اردکانیان گفت: هر پنج سد استان اکنون پر بوده و یکی دو سد نیز سرریز کرده و چاه نیمه‌ها نیز در سیستان شروع به آبگیری کرده اند، هرچند سیل خساراتی به بار آورد و برخی هموطنان از شرایط عادی زندگی خارج شدند اماهمین که جان باخته ای نداشتیم دستاوری مهمی است.

وزیر نیرو ادامه داد: تلاش می‌شود با اصلاح رفتار مصرفی در بخش آب تا تابستان سال ۱۴۰۰ وضعیت شهرهای تحت تنش آبی بهتر از وضعیت فعلی شود.

223228

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =