در لایحه بودجه 90، هیچ ردیفی برای مقابله با شیطنت​​ها و دخالت​های آمریکا در ایران دیده نشده است.

اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت​ملی و سیاست خارجی در گفت​وگو با خبرآنلاین، در پاسخ به اینکه با توجه به تصویب بودجه​های کلان در مجلس آمریکا علیه ایران به اسامی مختلف همچون حمایت از جنبش​های مردمی و رسانه​ای و ... آیا در لایحه بودجه سال 90، ردیفی برای مقابله با این اقدامات شیطنت​آمیز امریکا در نظر گرفته شده است، یا نه؟، گفت: در لایحه بودجه چنین ردیفی نیامده است.

وی با اشاره به اینمه در بودجه سال 89، نمایندگان برای مقابله با جنگ نرم، به طور استثنایی بودجه 20 میلیون دلاری در نظر گرفتند، در پاسخ به اینکه آیا امسال هم چنین ردیفی از سوی مجلس به لایحه دولت افزوده خواهد شد یا نه؟، گفت: اگر نمایندگان چنین ضرورتی ببینند ممکن است با ارائه پیشنهادی به کمیسیون تلفیق یا صحن علنی، چنین ردیفی به لایحه بودجه 90 اضافه شود.

بودجه تخصیصی به برگزاری انتخابات مجلس نهم در ردیف بودجه وزارت کشور نیز از دیگر سوالاتی بود که از کوثری پرسیده شد. وی با بیان اینکه چنین ردیفی در لایحه بودجه 90 وجود دارد، از رقم دقیق آن ابراز بی​اطلاعی کرد و گفت: قطعا ردیفی برای برگزاری انتخابات در سال آینده در لایحه بودجه دیده شده است ولی شاید این رقم، مبلغ مورد نیاز وزارت کشور نباشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت​ملی و سیاست خارجی از حضور معاونین سیاسی و امنیتی وزارت کشور در جلسات هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: وزارت کشور با معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری برای سقف تخصیص این بودجه برای برگزاری انتخابات به توافق رسیده است اما در جلسه​ کمیسیون امنیت ملی در خواست بودجه بیشتری برای این منظور کردند.

به گفته وی، اگر پیشنهادی برای افزایش بودجه وزارت کشور در این زمینه ارائه شود، حتما در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

کوثری در پاسخ به سوالی که به بودجه امنیتی کشور اشاره داشت و میزان رشد آن با توجه به حوادث پس از انتخابات و ادامه آن در سال جاری را جویا می​شد، گفت: بودجه امنیتی کشور نیز متناسب با رشد کل بودجه کشور، پیشرفت کرده است.

وی افزود: البته نمایندگان وزارت اطلاعات هم با حضور در جلسات کمیسوین امنیت ملی مسائلشان را گفتند و درخواست​هایی را کتبی و شفاهی ارائه دادند. نمایندگان معاونت راهبردی دولت هم در این جلسات حضور داشت.

نماینده تهران در پایان گفت: در مورد مقابله با فتنه هم با توجه به توطئه​های دشمن، تامین بودجه امنیتی کشور در این موضوع با حساسیت بیشتری در کمیسیون امنیت ملی بررسی می​شود.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    0 0
    شما برو وضعیت بدهی دولت به دامداران و افزایش 60 درصدی تعرفه پزشکی رو درست کن .