خباز: یک نماینده که در طول چهار سال نهایت ۴۰۰ میلیون تومان درآمد داشته، چطور برای انتخابات میلیاردی خرج می کند؟

محمدرضا خباز، عضو حزب اعتماد ملی می گوید: معنا ندارد افراد برای انتخاب شدن دست به اسراف بزنند مگر یک نماینده در طول ۴ سال بیشتر از ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون درآمد دارد که برخی نمایندگان میلیاردی خرج می‌کنند؟

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا خباز در بخشی از یادداشتی که برای خبرآنلاین نوشته، آورده است: اگر بخواهیم مجلس آینده مانند مجالس گذشته نباشد و نمایندگان واقعی مردم بتوانند برای رفع مشکلات کشور سینه سپر کنند اول باید مشخص شود آیا رفتن به مجلس یک هدف است یا وسیله‌ای برای خدمت به مردم؟ به نظر می‌رسد ما هدف را گم کرده‌ایم یعنی به هر قیمتی و با هر هزینه‌ای و با هر لابی‌گری باید به مجلس راه پیدا کنیم؛ وقتی چنین تفکری  بر یک جریان یا یک جناحی حاکم شد اول سقوط فرد یا آن جناح آغاز می‌شود و پس از آن اتفاقی که می‌افتد آثار این تصمیم و هدف است. 

>>>>بیشتر بخوانید؛

شفاف شدن هزینه‌های انتخابات، آغاز راه اصلاح مجلس

این چهره اصلاح طلب تاکید دارد: معنا ندارد افراد برای انتخاب شدن دست به اسراف بزنند مگر یک نماینده در طول ۴ سال بیشتر از ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون درآمد دارد که برخی نمایندگان میلیاردی خرج می‌کنند؟ در چنین شرایطی دو تصور بیشتر وجود ندارد و آن اینکه آین هزینه‌ها از سوی خود فرد است که در این صورت باید گفت وقتی مردم ما با چنین مشکلات مالی دست به گریبان هستند و نان شب را ندارند می‌تواند این هزینه را برای رسیدگی به این خانواده‌ها اختصاص دهد.

خباز می گوید: اگر هم این هزینه‌های انتخاباتی از سوی شخص یا موسسه و نهادی باشد مسلم است که در طول انتخابات باید در خدمت آن فرد  و نهاد باشد و علاوه بر اینکه نماینده مجلس است باید کارچاق کن آن فرد نیز باشد و مسلم است که این موضوع در گام اول به شرف و حیثیت خود فرد ضربه می‌زند و در گام دوم به حیثیت و جایگاه مجلس لطمه می‌زند و در مرحله سوم مردم را نسبت به نظام و مسوولین بدبین می‌کند و این بین مردم و کاندیداها فاصله می‌اندازد و این یک معامله‌ای است که همه آن ضرر است.

بنا به گفته استاندار سابق سمنان، باید نشان دهیم مجلس یک وسیله است، آن هم وسیله‌ای که می‌تواند با توسل به آن و در سایه تصویب قوانین موثر قدم های موثری برای کشور برداشت. به تعبیر رهبری ریل‌گذاری اجرایی کشور با مجلس است مسلم است کسی که قرار است این ریل‌گذاری را انجام دهد باید دارای قدرت تفکر روشن و درست باشد. در این صورت است که ریل‌گذاری می‌ تواند قطار اجرایی کشور را به سر منزل مقصود برساند.

۲۷۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =