تشکیل خانه احزاب البرز در وزارت کشور پیگیری شد

ایرنانوشت:معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: تمام مراحل تشکیل خانه احزاب به وزارت کشور منعکس شده است .

نور محمد  فردی  سه شنبه شب در نشست با احزاب و دبیران احزاب و گروههای سیاسی در استان البرز افزود: تشکیل خانه احزاب یکی از اولویت‌های حوزه سیاسی استان البرز است و باید خانه احزاب طبق قانون هر استانی ۱۵ حزب رسمی داشته باشد تا شرایط لازم برای تشکیل  را داشته باشد.

وی ادامه داد:  یکی از کارکردهای مهم احزاب قانون‌مداری و نهادینه کردن قانون در جامعه است، در این زمینه بالطبع احزاب مختلف در استان البرز نیز باید  با برنامه اثرگذار برای حل مشکلات موجود به صحنه بیایند و از حضور، برنامه‌های مدون به همراه راهکارهای ارایه شده تمام احزاب استقبال می‌شود .

معاون استاندار البرز گفت: احزاب سیاسی استان با هر گرایش سیاسی با بومی‌سازی موضوعات متناسب با شرایط استان بر روی آن می توانند نشست‌های تخصصی و تحلیلی به منظور بهره‌برداری حداکثری برگزار کنند.
رییس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اهمیت و نقش احزاب در معرفی نامزدهای اصلح و فراهم کردن بستر لازم  را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اظهار داشت:  احزاب و گروه‌های سیاسی با سلایق متفاوت با هم‌افزایی باید در کنار هم باشند و با ترویج فرهنگ گفتمان اتحاد، انسجام و همدلی، شور و نشاط را برای جامعه خود به ارمغان بیاورند.

وی  با بیان اینکه اجرای مر قانون در برگزاری انتخابات و فرایند آن، فصل الخطاب است، افزود: اجرای انتخاباتی سالم و قانونی باید دغدغه اصلی همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم باشد.
فردی با بیان اینکه انتخابات با مشارکت حداکثری؛ ضامن امنیت و اقتدار کشور است، ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم، صیانت از رای مردم و جمهوریت نظام جزو وظایف اصلی مجموعه کارکنان وزارت کشور و تاکید نماینده عالی دولت در استان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت ۴ رکن انتخابات در جمهوری اسلامی است که سیاست کلی وزارت کشور و نماینده عالی دولت در استان البرز بر ارکان است.
فردی با بیان اینکه تلاش ها باید جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد، افزود:  بستر لازم برای مشارکت مردم فراهم شود زیرا هر چقدر  در این عرصه بیشتر باشد پیوندها مستحکم تر می شود و بدنه نظام  محکم تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته در استان البرز یک واحد تولیدی تعطلیل نشده است و تبدیل روستای پلنگ آباد به شهر صورت گرفته و پیگیری چهارباغ به شهر نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: حضور رییس جمهوری و رییس  قوه قضاییه دستاوردهای خوبی برای استان البرز داشته است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز  نیز گفت: ۵۶ حزب و تشکل سیاسی در استان البرز مجوز فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب دارند که این آمار خوبی است و نشان از پویایی و تحرک استان در این حوزه است.

مراد یگانه افزود: تا کنون ۱۳ جلسه ستاد انتخابات استان تشکیل شده است و  همچنین مراحل تایید و رد صلاحیت ها در جریان است و ۲ مرحله را پشت سر گذاشتیم که یکی از آنها هیات های اجرایی بود و دیگری هیات های نظارت و هیات مرکزی نظارت ، مرحله سوم و نهایی که شورای نگهبان است باقی مانده که مهلت آن تا پایان روز ۱۱ بهمن ۹۸ است .
وی با بیان اینکه بعد از آن داوطلبان سه روز فرصت اعتراض دارند یعنی تا ۱۴ بهمن ماه ۹۸ است،افزود: البته داوطلبانی که در مراحل قبلی تایید صلاحیت شده اند اما در این مرحله توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند مد نظر هستند.
وی افزود: در این مرحله نیز  شورای نگهبان از ۱۵ بهمن الی ۲۱ بهمن ۹۸ باید رسیدگی و نظر خود را به وزارت کشور اعلام کند.
یگانه گفت: از ۲۲ بهمن  با اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه توسط وزارت کشور صورت می گیرد و از ۲۳ بهمن ماه ۹۸ انتشار آگهی اسامی نامزدهای صورت می گیرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه جاری برگزار می شود.

استان البرز دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =