پولساز ترین زبان خارجی در ایران کدام است؟

پاسخ این سوال برای افراد بسیار زیادی مشخص است! زبان خارجی انگلیسی به عنوان زبان بین المللی اهمیت بسیار زیادی در زندگی روزمره افراد دارد و قطعا نیازهای متفاوت، فضای مناسبی برای کسب در آمد توسط این زبان فراهم می کند.

کسب درآمد توسط زبان های خارجی یکی از بهترین کارهایی است که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد. افراد با توجه به میزان تسلطشان روی یک زبان خارجه خاص برای کسب درآمد به وسیله آن برنامه ریزی می کنند.

به طور مثال برخی از افراد ترجیح می دهند به صورت تمام وقت در مراکز معتبر آموزش زبان و انواع آموزشگاه ها به تدریس مشغول شوند. برخی دیگر دوست دارند که برند شخصی خودشان را داشته باشند و بدون وابستگی به هیچ ارگان و آموزشگاه فرآیند تدریس و کسب درآمد را آغاز کنند.

حتی بسیاری از اساتید زبان اقدام به راه اندازی یک سایت شخصی می کنند و تدریس را به صورت خصوصی پیش می برند. در کل می توان اینطور برداشت کرد که زبان انگلیسی یکی از پر درآمد ترین زبان های خاجی است که بسیاری از افراد را برای حضور در این مسیر تحریک می کند!

زبان انگلیسی پولسازترین زبان خارجی در ایران

کمی قبل تر افراد خیلی کمی به زبان انگلیسی به چشم یک منبع درآمد نگاه می کردند اما اکنون اینطور نیست. در زمان های گذشته تنها کسانی به سمت زبان انگلیسی می رفتند که علاقه بسیاری به آن داشتند اما در حال حاضر دلایل دیگر مانند مهاجرت، خود اشتغالی و کسب در آمد افراد را مجبور به یادگیری زبان انگلیسی می کند.

هر چند که اگر علاقه به زبان انگلیسی وجود نداشته باشد، آینده ی سعی و تلاش در این مسیر نامشخص است اما به هر حال گاهی اوقات اجبار کار خودش را می کند! به خصوص زمانی که افراد از مشاغل متنوع و پردرآمدی که برای مترجمین و اساتید زبان مطلع می شوند بیشتر علاقه ی اجباری را تمرین می کنند.

بهترین راه برای آموزش زبان انگلیسی چیست؟

پیدا کردن بهترین راه آموزش زبان، آخرین نقطه ای است که همه ی افراد بالاخره به آن می رسند. حال چه دلیل خاصی مانند مهاجرت آن ها را مجبور به آموزش زبان کرده باشد یا اینکه به دنبال کسب درآمد از زبان انگلیسی باشند.

روش های متفاوتی باری آموزش زبان انگلیسی وجود دارد اما بهترین روش شرکت در کلاس های آموزشی و ثبت نام در آموزشگاه های زبان انگلیسی است. روش دوم این است که افراد به صورت خودجوش، مطالعه را آغاز کنند و با تمرین و مطالعه انواع کتاب زبان، سطح خود را ارتقا دهند که این روش دارای معایب خاصی است.

معایب آموزش زبان به روش سلف استادی

اولین و مهم ترین ایرادی که در این روش وجود دارد این است که افراد بدون اینکه ارتباطات خاصی داشته باشند، روند یادگیری را طی می کنند.

در اصل افراد با شرکت در کلاس های زبان مجبور به برقراری ارتباط با دوستان و همکلاسی های خود می شوند که هر یک شیوه ی خاص خود را برای برقراری ارتباط دارند. به همین دلیل مهارت صحبت کردن (Speaking) در کلاس های آموزشی با پیشرفت خوبی همراه خواهد بود. در صورتی که اگر به تنهایی یا حتی با استاد خصصوصی تمرین کنید، احتمال دارد که در مهارت صحبت کردن ضعیف عمل کنید یا خیلی دیرتر راه بیوفتید!

دومین ایراد اصلی در یادگیری زبان انگلیسی به صورت خود آموز این است که زبان آموزان، کتاب انگلیسی مناسب برای سطح خودشان را انتخاب نمی کنند. از آنجایی که افراد بدون تعیین سطح اقدام به شروع یادگیری زبان می کنند، توانایی لازم برای تشخیص کتاب مورد نظر را ندارند و در روند یادگیری خسته می شوند و بعد از مدتی اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. 

زبان آلمانی بعد از انگلیسی، جزو پر در آمدترین زبان های خارجی در ایران است

دومین زبان پولسازی در ایران، زبان آلمانی است. با توجه به این که در سالهای اخیر آمار مهاجرت افراد به کشورهای مختلف به خصوص آلمان به شدت افزایش پیدا کرده است، بسیاری از آموزشگاه ها در کنار زبان انگلیسی، شروع به آموزش زبان آلمانی کرده اند.

به تازگی زبان های دیگر مانند روسی و فرانسوی هم در ایران محبوب شده اند و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند و البته که بسیار پولسازی هم هستند. اما به صورت کلی دلیل اینکه زبان آلمانی به عنوان دومین زبان خارجی پولساز در ایران شناخته می شود، این است که تحصیل برای مهاجرین در کشور آلمان رایگان است! در حال حاضر در سطح شهر آموزشگاه هایی افتتاح شده اند که تنها بر روی زبان آلمانی تمرکز دارند. اما بازهم عده ای از افراد ترجیح می دهند قبل از ثبت نام در انواع آموزشگاه های زبان آلمانی یا انگلیسی، ابتدا کمی به صورت خودآموز پیش بروند سپس در کلاس های آموزش زبان ثبت نام کنند.

سخن نهایی:

هر چند اکثر افراد موفق در حوزه زبان آلمانی پیشنهاد می دهند که اگر قصد یادگیری این زبان را دارید از همان ابتدا برای شرکت در کلاس ها برنامه ریزی کنید و به صورت خودآموز شروع نکنید. اما در نهایت اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید که زبان آلمانی را جدی تر شروع کنید، کتاب منشن می توانید انتخاب خوبی برای شما باشد. این کتاب و انواع کتاب های انگلیسی و آلمانی دیگر را می توانید از سایت انتشارات جنگل با تخفیف ویژه تهیه کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =