۱ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
سفر به مثلث طلایی هند

معلوم نیست دقیقا از کجا آغاز شده و همین باعث زیبایی اش می شود. عجیب تر از همه این است که چرا تا وقتی مثلثی طلایی به نام دهلی، آگرا و جیپور هستند، حرف از مثلث برمودا در میان است؟! صدای رقص کالانچی ها و گاری های این سه شهر، اعتبار هر افسانه ای را ساقط می کند و بناهای شان نشان می دهند که گذشته دور در زمین وجود داشته و آن چه که از هبوط و سقوط و بی پردگی میان آسمان و زمین می شنویم که روزی وجود داشته است دروغ نیست. می گذاریم تا در جادوی این سه شهر اندود شویم.

سه شهر افسانه ای

شهر در آن زمان نه گاز داشت و نه برق. چراغ نفتی که آمد، همه از روشنایی آن خیره ماندیم. پیشکار خانه، شب ها در هر اتاقی چراغی روشن می کرد که روغن کرچک می سوزاند. چراغ اتاق مطالعه ما، دو فتیله داشت که هر دو در یک حباب می سوختند. دالانی باریک هم بود که از بازمانده های دیواری ساخته شده بود. این دالان اتاق های کناری خانه را به اندرونی پیوسته می کرد. تنها یک چراغ کم نور بود که کمی روشنایی به آن می بخشید. از آن دالان که می گذشتم، این پنداره آزارم می داد که یک چیزی از پشت به دنبالم می خزد. و پشتم می لرزید! پنداره ی همه کس در هر روز و همه جا پر بود از ارواح و شیاطین و جو هندوستان آکنده از داستان های اشباح بود.  بله! هندوستان و به ویژه سه شهر افسانه ای آن؛ دهلی، آگرا و جیپور، دیگر از اوج زیبایی با حالتی مالیخولیایی، به حالتی غریب و افسون گر  در آمده اند. ترکیبی از سنت ها و اعتقادات آسمانی این حالت را در شهرهای هند غالب کرده اند. چیزی که این شهرها را بیش از هر چیز زیبا می کند، این است که آدم های این سه شهر با هر عقیده ای در کنار هم با خوشی زندگی می کنند. ساختار معماری این سه شهر مسحور کننده است؛ با این که بسیاری از این بناها در هزاران سال پیش ساخته شده اند اما پیکره ای به عظمت مراکز خرید امروزی دارند. اما با این تفاوت که این بناها هم از فاصله دور، حرفی برای گفتن دارند و هم وقتی به دیوارهایش نزدیک می شوی، متوجه هزاران مجسمه و طرح ریز و درشت می شوی که در واقع دیوارهای این بناها را تشکیل داده اند. گفتگو ندارد که هند، تنها با داشتن دهلی، آگرا و جیپور، تبدیل به قصه گویی شده که می تواند هزاران سال برای مان داستان تعریف کند.

دهلی، تحفه تاریخ        

« ای دهلی کهنه، کوچه ها و مسجد هایت پیکری خنجر خرده. باغی مسحور، قرن هاست که نور برتو می بارد. و تو بر برگ انجیرت از ته مانده خدایگانی خویش می خوری! » دهلی، این طور یک نفر مانند تاگور را مجبور به سرودن شعری درباره خودش می کند. شهری غرق در تاریخ و غوطه ور در دنیای امروزی و رنگارنگ و پر از همهمه. ضربان دهلی، پنجه های نوازنده های دوره گردی است که تمام روز و شب را می نوازند و دهلی را از رقص، از پا درآورده اند. کوچه ها و خیابان های پر جنب و جوش دهلی مملو از میمون های بازیگوش و کریشناهای در حال حرکت است. بی شک می توان گفت که دهلی یکی از خوشمزه ترین شهرهای جهان در ساخت و طبخ غذاها و دسرهای لذیذ است. شاید اولش تن به مزه کردن غذا ندهید اما بگذارید دهلی ذائقه تان را جادو کند تا در فرصت کمی طعم تند و گرم و سرخوش کننده ی غذاهایش، دل تان را ببرد. رستوران های پنجابی این شهر بهترین جا برای خوردن وعده های نیمروز و دسرهای محلی بی نظیر است. اگر بتوانید مقاومت کنید و از کنار تمام اغذیه فروشی های محلی هم بگذرید، از عطر و جلز و ولز کباب بر روی آتش این شهر نمی توانید بگذرید و بالاخره تسلیم خواهید شد. بعد از این خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی های محلی باید سری به پارک باستان شناسی مهراولی دهلی زد تا بیش تر به عمق دهلی پی برد. بعد از آن، دیدن برج قدیمی، مسجد جما و بنای قطب منار، باید جز برنامه های جدا ناشدنی برای مسافران دهلی باشد.

همین حالا جهت مشاهده بهترین تورهای دهلی اینجا را کلیک کنید.

آگرا، تاجِ تاج محل

آگرا با داشتن تاج محل، یکی از بناهای اسرار آمیز در جهان، کاری می کند تا هر گردشگر و مسافری به طمع رفتن به این شهر بیافتد. آگرا مانند یک پروانه سحرآمیز، مانند یک تابش حیرت آور است. هر چیز که در مورد دهلی شنیده می شود را باید چند برابر کرد. البته باید گفت که تاج محل تنها جاذبه گردشگری این شهر نیست؛ امپراطوری مغول در طول مدت حکومتش در هند، بر خلاف تمام ویرانی هایی که به جا گذاشته است، مجموعه ای از چند برج بزرگ و حیرت انگیز را از خود، در این شهر به جا گذاشته که هنوز برای بسیاری از بزرگ ترین معماران جهان، باعث شگفتی است و سوال برانگیز. بازاری بزرگ هم در آگرا وجود دارد که در بنایی هزار ساله، هزاران دست فروش و مغازه دار در حال فروش اغذیه ها، شیرینی ها و ادویه های سنتی هند هستند. برای کسانی که می خواهند، بهترین خوراکی های هند را خریداری کنند، باید سری به این بازار بزنند.

همین حالا جهت مشاهده بهترین هتل های آگرا اینجا را کلیک کنید.

جیپور، شهر پنجره ها

جذاب. شهر تاریخی جیپور، مرکز راجستان و دروازه پر زرق و برق هند است. شهری رنگارنگ با خیابان های پر رفت و آمد که سالیان سال است دست به ترکیب سنت های هند باستان با هند امروزی زده است. اتوبوس های جیپور، مانند سفیری سرگردان شما را به هر جایی که دل تان بخواهد می برند؛ برای گردشگران و مسافران، از مرتفع ترین نقاط این شهر تا پستوهای باستانی جیپور راجستان را باز است و می شود در یک چشم به هم زدن شمال به جنوب این شهر را طی کرد. در قلب شهر جیپور، زیباترین قصرها و بناهای تاریخی قرار گرفته اند و در هر گوشه ای از این شهر، نشانی از تمدن در دوران مختلف تاریخ را می توان رصد کرد. بازار جیپور مانند هزارتویی در هم پیچیده، هر آن چه که بخواهید را در اختیارتان قرار می دهد. برج عمبر، موزه مرکزی، قصر شهر، ایسارلات، و جانتار با آن طاق های بلندش همگی در این شهر سحرآمیز قرار گرفته اند و آماده اند تا برای مسافران و میهمانان هند، هزاران قصه ناگفته را تعریف کنند. جیپور، راوی دو جهان است؛ اول از همه، معماری و بناهای این شهر، شما را در بر می گیرد و بعد از آن قصه این شهر، پرده ای دیگر از ماورای جهان را با کمک پیشینه تاریخی اش به شما نشان خواهد داد. تا کسی جیپور را از نزدیک نبیند، نمی تواند به درک درستی از عظمت این شهر و تاریخی که بر آن گذشته را ببیند.

همین حالا جهت مشاهده بلیط هواپیما جیپور اینجا را کلیک کنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =