کشف زمین‌خواری میلیاردی در آستانه اشرفیه

صدا و سیما نوشت: یک فقره زمین خواری در شهر آستانه اشرفیه به ارزش بیش از ۲۸۶ میلیارد ریال کشف و از متصرفان پس گرفته شد.

فرمانده انتظامی گیلان امروز گفت: با شکایت شرکت آب منطقه ای گیلان ، ماموران آگاهی و نیروی انتظامی توانستند بستر آب بندان کورکاه عبدالله ، در یکی از خیابان های اصلی شهر آستانه اشرفیه به مساحت حدود ۱۴۲ هزار متر مربع را از ۲ متصرف پس بگیرند.
سردار عزیزاله ملکی افزود: متصرفان ۴۵ و ۵۰ ساله با جعل نامه و ارسال به دفترخانه، سند بستر این آب بندان را به نام خودشان منتقل کرده و قصد تغییر کاربری داشتند که پس از دستگیری ، به جرم خود اعتراف کردند.
وی با اشاره به اینکه این بستر جزء مهمترین منابع تامین آب حدود ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی ای است اضافه کرد : کارشناسان ارزش این قطعه زمین را بیش از ۲۸۶ میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی گیلان گفت: بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۴۷ و قانون توزیع عادلانه آب مصوبه سال ۱۳۶۱ ، همه منابع آبی شامل رودخانه ‌ها ، انهار و برکه‌ های طبیعی جزء انفال و از مشترکات است که مسئولیت حفظ ، نظارت و بهره‌ برداری از آن با وزارت نیرو است.
سردار عزیزاله ملکی افزود: نظارت مستمر بر زمین های ملی ، برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفان ، اطلاع‌ رسانی و بهره‌گیری از سیستم ‌های اطلاعاتی ، کد رهگیری و افزایش هزینه جرم در برخورد با زمین ‌خواران را از راهکارهای مهم پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب از زمین های ملی عنوان کرد.
۲۳۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =