۱ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

صدا و سیما به نقل از دبیر انجمن صنفی شیشه نوشت: ایران با تولید سالانه ۲۲۰۰ هزار تن انواع شیشه، از کانون‌های اصلی تولید این فرآورده صنعتی در جهان است.

آقای حسین زجاجی در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه صنعت شیشه و صنایع وابسته گفت: عراق، ارمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی بازارهای صادراتی این صنعت است که سالانه ۲۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری ایجاد می‌کند.
وی اضافه کرد: در کارخانه‌های بزرگ شیشه سازی کشور روزانه، ۵۵۰ هزار متر مربع شیشه جام برای مصارف ساختمانی تولید می‌شود که از این میزان حدود ۴۰ درصد آن صادر می‌شود و ۶۰ درصد مابقی نیاز بازار داخل را تامین می‌کند.
زجاجی گفت: در ۷ کارخانه شیشه سازی کشور هم اکنون شیشه فلوت تولید می‌شود که این نوع شیشه، آخرین روش تولید صنعت شیشه است که جایگزین شیشه‌های سنتی شده و موارد استفاده آن بیشتر در تولید شیشه‌های اتومبیل و شیشه‌های ضد گلوله و سکوریت است.
دبیر انجمن صنفی صنعت شیشه ایران افزود: وجود صد درصدی مواد اولیه در داخل کشور و همچنین رونق تولید و صادرات موجب شد شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی تولید بسیار مناسبی داشته باشند.
وی با بیان اینکه شیشه یکی از صنایع مهم و با اهمیت کشورمان است که تولید صنعتی آن ۷۵ سال پیش آغاز شد، گفت: سیلیس، سدیم کربنات، آهک، اکسیدمنیزیم و دولومیت مواد اولیه شیشه هستند که معادن این مواد در ایران وجود دارد و همه این مواد با سهولت و قیمت پایین در دسترس است و شاید این مسئله نخستین و مهم‌ترین مزیت این صنعت به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت صنعت شیشه در ایران بسیار مطلوب است و ما در این زمینه مشکل خاصی نداریم، ادامه داد: با راه اندازی چند کارخانه شیشه سازی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ در این زمینه به خودکفایی رسیدیم.
دبیر انجمن صنفی صنعت شیشه ایران افزود: یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، حضور در نمایشگاه هاست که به عنوان یک شاخه مهم بازرگانی بین الملل مطرح است.
گفتنی است؛ سومین نمایشگاه بین المللی شیشه و صنایع وابسته از امروز تا ششم بهمن ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.
223231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =