چین اقدامات آمریکا را عامل تنش‌های کنونی بر سر برجام دانست

فارس نوشت: وزارت امور خارجه چین در نشستی غیر رسمی با موضوع برجام در بروکسل، آمریکا را عامل تنش‌های فعلی درخصوص برجام دانست و از واشنگتن درخواست کرد به اقدامات غلط خود پایان دهد.

دولت چین، اقدامات آمریکا را عامل ایجاد تنش بر سر توافق هسته‌ای ایران دانست.

به نوشته پایگاه «سی‌جی‌تی‌ان»، «فو کانگ» دبیرکل سازمان کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه چین در نشستی غیر رسمی درباره برجام که روز چهارشنبه در بروکسل برگزار شد بیان داشت، آمریکا مسئول تنش‌های ایجاد شده حول برجام است.

وی افزود واشنگتن باید اقدامات غلط خود علیه ایران را متوقف کرده و فضا را برای میانجی‌گری دیپلماتیک بین‌المللی باز کند.

نشست غیر رسمی روز چهارشنبه به درخواست چین و جهت گفت‌وگو درباره راه اندازی مکانیسم حل‌وفصل اختلافات از سوی آلمان، فرانسه و انگلیس تشکیل شد.

کانگ در این نشست گفت، چین با این تصمیم مخالف است از طرفین درخواست کرد گفت‌وگوها را افزایش داده و راه‌حلی برای رسیدن به توافقی در چارچوب کمیسیون مشترک پیدا کنند.

او بر متعهد بودن چین نسبت به برجام تأکید کرد و گفت کشورش از هرگونه تلاش برای کاهش تنش‌های موجود حمایت می‌کند.

سال گذشته دولت آمریکا به‌صورت یک‌جانبه خروج خود از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد. تهران در مقابل در گام‌هایی دوماهه از تعهدات خود نسبت به برجام کاست.

اروپا با ابراز نگرانی از کاهش تعهدات ایران نسبت به برجام، مکانیسم حل‌وفصل اختلافات را فعال کرد تا از فروپاشی این توافق جلوگیری کند. طرف‌های اروپایی برجام در حالی از ابقای برجام سخن می‌گویند که  بسیاری از تعهدات خود درخصوص این توافق را نادیده گرفته‌ و به آن‌ها عمل نکرده‌اند.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =