پمپئو: علیه برنامه موشکی ایران ائتلاف کردیم!

مهر نوشت: وزیر خارجه آمریکا مدعی است راهبرد ترامپ علیه ایران نتیجه‌بخش بوده و به ایجاد ائتلافی برای اعمال فشار در راستای خاتمه دادن به برنامه موشکی این کشور منجر شده است.

 مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «ان پی آر» بار دیگر با دفاع از کارزار فشار حداکثری، به گزافه‌گویی علیه ایران پرداخت.

 وی مدعی شد: این رژیمی است که برای سالیان سال، به دنبال توسعه برنامه هسته‌ای بوده و برجام راه دستیابی آنها به این برنامه را تضمین کرد. از برنامه (تسلیحات) هسته‌ای آنها مطمئن بودیم. ممکن بود این برنامه برای یک ماه، یک سال یا ۵ الی ۱۰ سال به تعویق بیفتد اما برجام راه دستیابی به آن را تضمین کرد اما دولت ترامپ به این قضیه پایان داد.

پمپئو در ادامه مدعی شد ایران هرگز در اوضاعی که اکنون به آن دچار است؛ گرفتار نشده بود!

با این همه گزافه‌گویی، وزیر خارجه آمریکا نتوانست جزئیات خاصی از سیاست ادعایی کاخ سفید برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح به زعم آنها هسته‌ای ارائه دهد.

وی همچنین مدعی شد که آمریکا موفق به ایجاد ائتلافی برای اعمال فشار بر ایران در راستای خاتمه دادن به برنامه موشکی این کشور شده است.

به ادعای پمپئو، آمریکا هزینه استفاده از گروه‌های نیابتی را برای ایران افزایش داده است!

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: این تازه آغاز راه برای مواجه کردن ایران با انتخاب‌های واقعی است.

پمپئو ناآرامی‌های اخیر ایران در اعتراض به افزایش قیمت بنزین را نیز محصول مستقیم راهبرد ترامپ عنوان کرد که توانایی ایران برای به خطر انداختن منافع آمریکایی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی در نهایت مدعی شد: تصمیم با ایران است که چه رفتاری را در پیش بگیرد.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سروش حکیم IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    43 0
    اولا من موندم این پومپئو و ترومپ احمق کار دیگه ایی ندارن جز اینکه به ایران فکر کنن ثانیا میخام از پمپئو بپرسم چی میزنی هرچی میزنی قلابی احتمالا از اسرایلیا موادت تهیه میکنی بنظرم فروشندتو عوض کن
  • سعید IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    18 0
    حق داره!!!اگرموشک نداشتیم می زد ومی کشد ودرمی رفت وجشن می گرفت.
  • احمد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    34 0
    مردک برو جنازه عین الجسد را جمع کن مثل اینکه تن میخاره
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    25 0
    اینکه اینااینقدرمیسوزن...اثرموشکهایی هست که به عین الاسدخورده...قشنگ مشخصه که درست به هدف خورده....چندین سال دیگه هم فراموش نمیشه....حالاهرچی میتونن دادوفریادبزنن....مازدیم.خوبم زدیم...اوناهم خوردن...خوبم خوردن...بزارین راحت جیغ ودادکنن...دردی ازشون دوانمیشه....
  • مهران IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    7 0
    خیلی جالب است و روشن در صحبت های پمپئو اخرش حالا واقعیت رو کاملا روشن میکند که چقدر نفوذی دارند در داخل کشور که میگوید برنامه بنزین و اعتراضات همه اینها برنامه راهبردی ما هستند که به دست نفوذی ها داخل به اجرا در میاورند و مردم را تحت فشار قرار میدهند
  • صحبت IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    4 0
    تو هیچ غلطی نمی کنی همانطوری که بزرگتر از تو هیچ غلطی نکرد هر چه بیشتر دست و پا بزنی در باتلاق بیشتری فرو خواهی رفت بنابراین بجای غلط اضافی کردن چشم هات را باز کن ایران با این همه ابهت ببین و دستت را دراز کن تا حداقل دیرتر در باتلاق خودتون غرق شوید اوکی پمپ اوو
  • ssharifi IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    7 0
    به عظمت خداوند و طول عمر و سلامتی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران صلوات .
  • Teymour IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    باید درجواب این مردک مزور گفت که پس چه کشورهائی باید برعلیه شما واسرائیل که دارای بمبهای هسته ای وهیدروژنی هستید ،ائتلافشان راتشکیل دهند ،مگر درگور باشید که آرزوی مالکیت جهان وسروری امتهای زخم خورده از سلاحهایتان راداشته باشید ،چراکه بیداری ملتها ومقاومتشان این اجازه رابه هیچ اشغالگر غاصبی نمیدهند.