کمبود نیروهای قضائی و اداری در دادگستری استان البرز

مهر نوشت:رئیس کل دادگستری استان البرز به کمبود نیروهای قضائی و اداری در دادگستری استان اشاره کرد و از جذب فارغ التحصیلان رشته های قضایی خبر داد

حسین فاضلی هریکندی ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح اولین دوره کارآموزی مرکز آموزش کارآموزان قضائی استان البرز، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مشکلات دادگستری استان البرز کمبود نیروهای قضائی و اداری است.

وی با اشاره به جذب ۲۵ قاضی در مجموعه قضائی استان، گفت: برای جذب قاضی پس از اخذ آزمون اولیه گزینش انجام می‌شوند و پس از آن یک دوره کارآموزی گذرانده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز مدت زمان دوره کارآموزی را یکسال عنوان کرد و گفت: کارآموزان در این دوره‌ها آموزش‌های لازم را از قضات دارای تحصیلات تکمیلی دریافت می‌کنند و در کنار به کارورزی در شعب دادسراها و دادگاه‌ها می‌پردازند.

فاضلی هریکندی گفت: کارآموزان پس از گذراندن موفقیت آمیز این دوره و ابلاغ پایان دوره مربوطه در دستگاه قضا مشغول به خدمت می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود نیرو در دستگاه قضائی استان البرز، گفت: این دوره در استان البرز به هشت ماه کاهش یافته تا کارآموزان به سرعت مشغول به کار شوند.

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم فارغ التحصیلان بومی استان در دستگاه قضا مشغول به فعالیت شوند.

فاضلی همچنن تاکید کرد: در این دوره کارآموزی ۳۴ نفر شرکت کرده و آموزش خواهند دید.

در ادامه این مراسم، سید علیرضا میر شریفی رئیس امور اداری و استخدامی قضات معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، گفت: کارآموزان شرکت کننده در این دوره برحسب تکلیف ملی، سازمانی و شرعی که نسبت به دستگاه قضا و مردم دارند برای شرکت در این دوره گام نهاده اند.

وی با اشاره به اینکه امید است که خیر و برکت این اقدام‌خالصانه و مجاهدانه نصیب مردم استان البرز و همه مردم ایران شود، افزود: کارآموزان شرکت کننده در ابتدای یک مسیر پر خطر قرار دارند رویکرد آنها باید احقاق حق و ابطال باطل و ناحق باشد زیرا در مسیر خود با صاحبان ثروت و قدرت برخورد خواهند کرد، باید مراقب این موارد باشند.

رئیس امور اداری و استخدامی قضات معاونت منابع انسانی قوه قضائیه افزود: امید است به هنگام تعیین محل خدمت کارآموزان شرکت کننده در این دوره طوری برنامه ریزی شود تا برحسب نیاز دستگاه قضا در استان البرز از وجود و ظرفیت افراد شرکت کننده استفاده شود و در صورت امکان در همین جا خدمت کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =