رشد ۲۶ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از رشد ۲۶ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آذربایجان شرقی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی عصر امروز در در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: براساس جداول لایحه بودجه، اعتبارات استان نسبت به میانگین کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد و اعتبارات استان در بخش تملک‌دارائی‌های سرمایه‌ای حدود ۲۶درصد رشد و در بخش هزینه‌ای ۱۰درصد رشد داشته است. 
وی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور را در سال ۱۳۹۸ معادل ۶۶۸ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رقم در سال ۹۹ با ۵.۳ درصد رشد به  ۷۰۳ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال رسیده است.
بهبودی ابراز داشت: اعتبارات هزینه ای کشور نیز با ۴.۳ درصد رشد از ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال در سال ۹۸ به رقم ۳ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال در سال ۹۹ رسیده است.
این اقتصاددان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان (استانی، ۳درصد، ۰.۲۷ درصد) را در سال ۱۳۹۸ معادل ۳۶۷۹ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۹ معادل ۴۶۳۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ۲۶ درصد رشد نشان می دهد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی همچنین به رشد ۱۰.۲ درصدی اعتبارات هزینه ای استان اشاره و اضافه کرد: این شاخص از ۵۲۴۷ میلیارد ریال در سال ۹۸ به ۵۷۸۱ میلیارد ریال در سال ۹۹ ارتقاء یافته.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ طرح‌های عمرانی (ملی و استانی ویژه) مهمی از جمله بزرگراه تبریز - اهر، بیمارستان مراغه، خط آهن میانه - تبریز، فاز اول طرح آبرسانی به مرند، آبرسانی به میانه، تاسیسات فاضلاب مرند، بیمارستان‌های عجب شیر و آذرشهر، ساختمان اورژانس و غربالگری سرطان، مرکزسنجش مهارت نیروی‌کار استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید. 
بهبودی اظهار داشت: از آنجائی که یکی از شاخصه‌های بارز لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، کاهش اتکا به درآمدهای نفتی به میزان ۶۸درصد نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۸ است و حدود ۵۰درصد از این کاهش، از طریق مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های غیرمنقول دولتی و مابقی از مالیات جبران خواهد شد.
به گفته وی یکی از اقدامات جدی استان از هم اکنون، برنامه‌ریزی و شناسائی ظرفیت‌های جدید مالیاتی و توجه به موضوع مولدسازی اموال و دارائی‌های دولت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =