۱ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
زلزله هم خطر دارد و هم هزینه

هر از گاهی که یک خبر از زلزله می شنویم، به این فکر می کنیم که ایران روی خط زلزله واقع شده و حتماً باید فکری به حال خودمان بکنیم. اخبار زلزله را دنبال می کنیم. با عکس ها و فیلم های زلزله و بدبختی زلزله زده ها گریه می کنیم. اما بعد از گذشت مدتی باز هم فراموش می کنیم که زلزله بخشی از زندگی ما ایرانی ها است و باید برای پیشگیری از وقوع زلزله و اقداماتی که در حین زلزله باید انجام دهیم و همچنین آگاهی از اوضاع پس از زلزله بیاندیشیم.

واقعاً چه زمانی زلزله را باور می کنیم؟ می دانیم که زلزله خطرناک است و گاهی ممکن است که تهدید کننده جان انسان باشد یا منجر به جراحات یا از کارافتادگی برای شخص شود. اما یکی از بدیهی ترین صدمات ناشی از زلزله، خرابی هایی است که به بار می آورد.

خراب شدن خانه ها و غیر قابل استفاده بودن خیلی از سازه های ساخته شده بعد از زلزله، باعث بی خانمان شدن زلزله زده ها می شود و حتی گاهی طوری خسارت بالاست که بعد از زلزله حتی وسایل منزل هم از بین می روند.

خسارت فقط محدود به منازل نیست. خودروهایمان زیر آوار می مانند و اگر محل کار مستقل مثل مغازه یا دفتر کار داشته باشیم، آسیب به آن محل هم سرمایه را بر باد می دهد.

راهکار ساده برای مقابله با خطر مالی زلزله

اما این خسارت ها به راحتی قابل جبران هستند. اگر به فکر تحت پوشش قرار دادن زلزله به وسیله بیمه باشیم.

فقط کافی است که اول به این فکر کنیم که چه سرمایه هایی داریم؟ و اینکه سرمایه های ما به چه شکل تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

بیمه سامان در مورد زلزله برای هر یک از دارایی های شما بیمه نامه ویژه ای دارد.

بیمه آتش سوزی

در بیمه آتش سوزی سامان، شما می توانید منزل، مغازه، دفتر کار و یا کارگاه و کارخانه خود را تحت پوشش بیمه زلزله قرار دهید. در بیمه آتش سوزی، پوشش زلزله به صورت پوشش تکمیلی ارائه می شود و با خرید این بیمه نامه در واقع در مقابل خطر آتش سوزی هم تحت پوشش هستید.

بیمه خانه امن سامان

یک بیمه نامه ویژه و پرطرفدار برای تحت پوشش قرار دادن منزل مسکونی، بیمه خانه امن سامان  است که پوشش های ویژه ای دارد. در این بیمه شما علاوه بر اثاثیه و بنای منزل، مسئولیت در قبال همسایگان، هزینه اسکان موقت در زمان وقوع خطر، بیمه حوادث افراد داخل منزل، و پوشش سیل و آتش سوزی و زلزله را به صورت همزمان خواهید داشت.

بیمه بدنه اتومبیل

با توجه به اینکه خودرو یکی از سرمایه های ما محسوب می شود، لازم هست که در مقابل بلایای طبیعی از آن محافظت کنیم. در بیمه بدنه سامان شما می توانید با خرید پوشش اضافی بلایای طبیعی (سیل، زلزله و طوفان) در صورت بروز زلزله، خیال خود را از بابت آسیب به اتومبیل راحت کنید.

بیمه حوادث

با توجه به ناگهانی بودن بلایای طبیعی مثل زلزله، خدای نکرده در صورت فوت، بازماندگان دچار بحران مالی شدید خواهند شد و یا حتی اگر آسیب جسمانی در اثر زلزله اتفاق بیافتد، فرد آسیب دیده نیاز شدید به کمک مالی خواهد داشت. در بیمه حوادث سامان علاوه بر اینکه تحت پوشش فوت و نقص عضو و هزینه پزشکی بر اثر حادثه هستیم، می توانیم زلزله را هم به عنوان پوشش اضافی داشته باشیم.

سخن پایانی اینکه، بعد از خواندن این مطلب، انتخاب با شماست که به راحتی از کنار آن بگذرید یا به وب سایت بیمه سامان سر بزنید و قیمت های بیمه های گفته شده را مقایسه و بررسی کنید و هر کدام که اولویت دارد را تهیه کنید. حداقال کاری که می کنید این است که خیالتان را از بابت آسیب های مالی ناشی از زلزله راحت می کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =