حمله موشکی به سفارت آمریکا کار عصائب الحق نیست

ایرنا نوشت: سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که حمله موشکی دیروز (یکشنبه) به سفارت آمریکا در بغداد از سوی جبهه مقاومت انجام نشده است.

به گزارش تارنمای خبری «الموقف العراقی»، جواد الطلیباوی امروز (دوشنبه) ارتباط گروه های مقاومت اسلامی با پرتاب موشک به سوی سفارت آمریکا را تکذیب و تاکید کرد که موشک های به کار رفته در این حمله از جمله سلاح هایی به شمار می رود که جناح های مقاومت سال ها است که از آنها استفاده نمی کنند.

الطلیباوی در بیانیه ای تصریح کرد: پیشتر اعلام کردیم که حملات موشکی اخیر علیه سفارت آمریکا در بغداد کار گروه های مقاومت عراق نیست، زیرا ما قبلا گفتیم که گروه های مقاومت سفارتخانه ها و ماموریت های دیپلماتیک را در عراق هدف قرار نخواهند داد.

وی افزود: موشک های استفاده شده در حمله روز گذشته از جمله سلاح هایی است که جناح های مقاومت سال ها پیش آنها را حذف کرده اند و ما پیشتر اعلام کردیم که پاسخ ما به ترور حاج ابو مهدی المهندس از سطح پاسخ جمهوری اسلامی به ترور حاج قاسم سلیمانی کمتر نیست.

عصر یکشنبه پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شد که یکی از آنها در سفارت آمریکا فرود آمد.

یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که راکت به ساختمان غذاخوری سفارت اصابت کرده است.

عادل عبدالمهدی و محمد الحلبوسی نخست وزیر دولت پیشبرد امور و رئیس پارلمان عراق یکشنبه شب بلافاصله در بیانیه های جداگانه این حمله را محکوم کردند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =