لاریجانی با این مستندات، سیاهنمایی علیه عملکرد مجلس دهم را رد کرد

رئیس مجلس گفت: مجلس مهم‌ترین رکن مردم‌سالاری در کشور است هرگونه محدودیت و تخریب مستقیما اراده ملت را هدف‌گیری کرده است و یک عمل غیرانقلابی است.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، از سیاه نمایی برخی کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم انتقاد کرد و گفت:  تعجب آور است که عده‌ای فکر کردند با تخریب مجلس شورای اسلامی و سخنان ناصواب حرکتی احیاناگرایانه را تعقیب می‌کنند. مجلس مهم‌ترین رکن مردم‌سالاری در کشور است هرگونه محدودیت و تخریب مستقیما اراده ملت را هدف‌گیری کرده است و یک عمل غیرانقلابی است.

>>>> در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

>>>> لاریجانی به کاندیداهای انتخابات: بخاطر انقلاب از سیاهنمایی پرهیز کنید

وی با بیان آن که شهید مطهری می‌فرمود که عده‌ای با فرصت‌طلبی تحت پوشش شعارهای داغ و افراطی خود را در زمره انقلابی‌ها قرار می‌دهند، تا انقلابی‌های واقعی را از میدان به در کنند، گفت: آیا این مجلس که برآمده از ملت است اقدامات مهمی انجام نداده است؟ آیا غیر از مجلس جایی بود که برای نجات روستاها قانون توسعه روستا و اشتغال پایدار را با حمایت رهبری و اذن ایشان تصویب کرد؟

لاریجانی با طرح پرسشی بیان کرد: آیا مجلس نبود که قانون رفع موانع تولید را تصویب کرد؟ آیا این مجلس نبود که در قانون ارزش افزوده سهم قابل توجهی را برای روستاها و شهرها در نظر گرفت؟ آیا با تصویب مجلس شورای اسلامی نبود که گازرسانی و آسفالت روستاها به انجام رسید؟ آیا این مجلس نبود که با کار کارشناسی در مخالفت با تصمیم دولت در یکسان‌سازی ارز ۴۲۰۰ تومانی استدلال کرد و آن را در مسیر صحیح قرار داد؟ آیا این مجلس نبود که در جهت رفع مشکلات و خسارات مالی میلیون‌ها نفر قدم‌های موثری برداشت؟

رئیس مجلس با اشاره به دستاوردهای این دوره از مجلس در حوزه تقنین و نظارت گفت: قانون حفاظت از خاک، قانون هوای پاک، قانون حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی، قانون جامع حد نگار کشور، قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور مثل دریاچه ارومیه، قانون افزایش ظرفیت پالایشگاه ها و میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه گذاری مردمی، قانون ساماندهی صنعت خودرو، قانون حمایت از محیط بانان و جنگل بانان، قانون حمایت از مرمت و نوسازی بافت های تاریخی، قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون نظام جامع آموزش تربیت فنی و حرفه ای، قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیر دولتی، قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، قانون کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، قانون استاندارد، قانون صدور چک، قانون اصلاح مبارزه با پولشویی، قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن، بخش هایی از قانون تجارت که قانون جامعی است و متأسفانه برخوردهای بدی با آن شد، قانون مناطق آزاد و ویژه، قانون صندوق مکانیزه فروش، قانون مالیات بر ارزش افزوده نمونه‌ای از آنها است.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346737

برچسب‌ها