استقبال دولت از شفاف شدن هزینه ها و منابع مالی کاندیداهای انتخابات مجلس

معاون پارلمانی دولت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وقتی منابع مالی کاندیداها معلوم باشد، در برگزاری انتخابات سالم و اعتماد مردم به نظام نقش موثری خواهد داشت.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: در لایحه جامع انتخابات احکام زیادی را گردآوری کردیم که بخشی از آن درباره شفاف کردن منابع هزینه‌های انتخاباتی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با بیان اینکه طرحی هم که در مجلس تهیه شد شباهت‌های زیادی با لایحه دولت دارد، گفت: وقتی منابع مالی کاندیداها معلوم باشد، در برگزاری انتخابات سالم و ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی نقش موثری خواهد داشت.

امیری  تصریح کرد: با اظهارنظر شورای نگهبان و تبدیل این طرح به قانون، دولت آمادگی لازم برای اجرای آن و شفاف کردن منابع مالی داوطلبان انتخابات را دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: دولت به عنوان مجری انتخابات اعتقادش بر این است که یک انتخابات پرشور برگزار شود و همه احزاب و گروه‌های سیاسی ضمن مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس نامزد داشته باشند.

او افزود: نزدیک به ۱۶ هزار نفر در انتخابات امسال ثبت نام کرده اند. در این مدت کوتاه رسیدگی به صلاحیت این تعداد افراد در هیئت‌های مرکزی نظارت بر انتخابات عاری از اشتباه نیست و طبیعتا اشتباهاتی صورت می‌گیرد.

امیری گفت: اینکه دبیر شورای نگهبان اعلام کرد لیستی که درباره صلاحیت‌ها اعلام شده نهایی نیست و شورای نگهبان در دو مرحله رسیدگی مجدد انجام می‌دهد، حکایت از عزم این شورا برای اصلاح اشتباهاتی دارد که ممکن است تا این مرحله از رسیدگی‌ها اتفاق افتاده باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: توصیه ما این است کسانی که رد صلاحیت شدند و خودشان را مستحق رد شدن نمی‌بییند از مجاری قانونی که در قانون انتخابات وجود دارد، موضوع را پیگیری کنند. اگرچه قانون انتخابات نقص‌هایی دارد، ولی راه‌هایی را برای اعلام اعتراض و رسیدگی در نظر گرفته است.

امیری تصریح کرد: در شرایطی هستیم که همه باید در کنار یکدیگر باشیم و شقاق و تفرقه سم مهلکی برای کشور و امنیت ملی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انتخابات پرشکوه با حضور سلایق مختلف سیاسی می‌تواند کشور را در برابر دشمنان واکسینه کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =