آتش سوزی به پایتخت استرالیا رسید؛ آسمان کانبرا قرمز شد

میزان نوشت: آتش سوزی در پایتخت استرالیا به دلیل گرمای هوا و وزش باد تشدید شده و آسمان این شهر را به رنگ قرمز درآورده است.

به دنبال افزایش دما و وزش باد شدید آتش سوزی‌های غیر قابل پیش بینی، امروز شنبه در نزدیکی شهر  کانبرا، پایتخت استرالیا شدت یافته است.

شدت یافتن آتش سوزی‌ها در نزدیکی پایتخت استرالیا منجر به بسته شدن یکی از بزرگراه‌های اصلی این شهر شده است.

شدت آتش سوزی‌ها همچنین باعث شد تا رنگ آسمان در پایتخت استرالیا به رنگ نارنجی و قرمز تغییر رنگ دهد و شعله‌های آتش که از کنترل خارج شدند به بیش از ۳۵ هزار هکتار برسد.

رئیس آژانس خدمات اضطراری در نشستی در کانبرا می‌گوید، " مسئله‌ای که در استرالیا هم اکنون وجود دارد آن است که آتش سوزی در جنگل‌ها به خودی خود الگوی آب و هوا را ایجاد می‌کند که همراهی وزش باد با آن شدت آتش سوزی را افزایش می‌دهد و شرایط را بحرانی می‌کند. "

روز جمعه در پی پیش بینی افزایش دما و وزش باد شدید که گفته می‌شود تا آخر هفته در شهر کانبرا پابرجاست وضعیت اضطراری اعلام شد.

این نخستین منطقه است که از سال ۲۰۰۳ در آن وضعیت اضطراری اعلام شده است. در سال آن، آتش سوزی در پایتخت استرالیا ۴ کشته بر جای گذاشته و در حدود ۵۰۰ خانه مسکونی در آتش سوختند.

دومین آتش سوزی کنترل نشده در منطقه " مونارو " در ایالت "نیو ساوت ولز" رخ داد. یک هواپیما که برای خاموش کردن آتش در آن منطقه حضور داشت دچار حادثه شد و سه آتش نشان آمریکایی کشته شدند.

روز شنبه دمای هوا در چندین منطقه در ایالت "نیو ساوت ولز" به ۴۰ درجه سانتیگراد رسید و منجر به اعلام هشدار خطر برای ساکنان منطقه شد.

بیش از ۶۰ آتش سوزی در حال حاضر در ایالت "نیو ساوت ولز" گزارش شده است. در حدود ۲۰ آتش سوزی در ایالت ویکتوریا " گزارش شده که یکی از آن‌ها در وضعیت اضطراری قرار دارد.

علاوه بر آتش سوزی‌های گسترده که در استرالیا وجود دارد، سازمان هواشناسی بارش شدید باران را پیش بین کرده و از وقوع احتمالی سیل و به خطر افتادن جان ساکنان را هشدار داده اند.

آتش سوزی‌های گسترده که دامان جنگل‌های استرالیا را گرفتار کرده تا کنون جان ۳۳ نفر از شهروندان این کشور را گرفته و در حدود یک میلیارد حیوان بومی این کشور را از بین برده است.

علاوه بر آن، آتش سوزی در استرالیا در حدود ۲۵۰۰ منزل مسکونی در آتش سوخته و بیش از ۱۱.۷ میلیون هکتار از جنگل را از بین برده است.

۴۷۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =